fredag, november 18, 2016

Utbränd

God morgon, fredag!

 Det är inte jag, som är utbränd, utan pizzerian. Den förstördes totalt för en månad sedan.

 Detta ligger på väg till vårdcentralen och även till sjukgymnasten. Fick tummen ur att fotografera först nu i onsdags. Ser fruktansvärt illa ut när det står kvar så länge. Men det är under teknisk utredning.

Och bensintappen INGO bredvid till vänster (ej i bild) har fått göra om sina fasta skyltar (som smälte ned) och en massa annat

 Skylt med pizza för 55 kronor, står kvar. Hade ju passat på Skyltsöndag, men ni får den nu. Jag vill inte ha den, haha, pizzan.


Vill bara visa gårdagens gråväder. Inte alla hade en klarblå himmel, minsann.

Men snöfritt och vacker höstfärg på buskarna!
Halvklart till mulet väder, även idag, 6 plusgrader, så nu kör vi fredag!!!

♥ Ljus och Kärlek ♥

20 kommentarer:


  1. Nä "fytte rackarn" för brända pizzor.

    Fredags KL ♥

    SvaraRadera
  2. Hemskt med bränder! Tur ingen kom till skada i alla fall!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt trist, alltför många bränder nuförtiden.
      Kram

      Radera
  3. Usch! Hoppas att man i utredningen kommer fram till brandorsaken och att branden inte var anlagd... Viktigast dock såsom Ami också skriver, att ingen kom till skada.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det hände på natten, som så många gånger. Förmodligen var det anlagt.

      Radera
  4. Vi har grådisigt, plus 3 grader och det småduggar. Men, snö har vi kvar, i alla fall snöhögar.
    Hoppas att de kan reda ut orsaken till branden och skönt att det inte blev några mänskliga skador. Eller att någon människa blev skadad, heter det.
    Trevlig fredag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, byggnaden bestod av en bilvårdsverkstad och en pizzeria. Branden uppstod nattetid, så ingen där.
      Trevlig fredag och varm kram till dig!

      Radera
  5. Vilken himla tur att inte bensinstationen tändes på den också. Det hade kunnat bli en ruggig explosion!
    Har också gråväder hos mig. Men jag förväntar mig inte så mycket av november.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hua mig, det hade inte varit bra. Dessutom ligger det två till bensinstationer på andra sidan gatan mitt emot.
      Nä, november är november.

      Radera
  6. Instämmer i fytte rakkern :-)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra buskar med färggranna höstlöv.
    Synd att pizzerian brann, även om det ofta är lättare att bygga upp en utbränd pizzeria än en utbränd person.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, vackra färger.
      Jo, en utbränd person är illa. Har gudskelov aldrig råkat ut för det själv.
      Tack och kram!

      Radera
  8. Trist med utbrända ställen som man är tvungen att titta på medan den tekniska undersökningen pågår. Tänk om branden spridit sig till bensinstation. Hemsk tanke...

    Det var ju riktigt bussig av dig att skicka gråvädret upp till oss. Här har det regnat hela dagen. Inte mig emot då i stort sett all snö är borta nu. Å 7,9 plusgrader tackar jag aldrig nej till under den här årstiden vill säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, hemska tankar. Och något tragiskt. Bilvården har vi anlitat mycket, de har vaxat och handtvättat vår bil tidigare och bensintappen anlitade min man väldigt ofta, så icke jag.

      Ja men visst! Och ni skickade regnet i retur hit!

      Radera
  9. Nu har vi snart kört fredagen så jag får passa på att säga god natt i stället!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, och nu är det god morgon!
      Kram ♥

      Radera
  10. Vilken tur att det inte är du som är utbränd! Men om du vill ha en pizza föreslår jag att köpa den nån annanstans ... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, bevars! Jag har en jättefin Pizzeria nästgårds här ;)

      Radera