lördag, december 03, 2016

5 år tillbaka

God morgon, lördag!

Radion flödar i etervågor. Det ringer och spelar. Solen skiner en stund till.
Det blev lite fototorka, så jag kikade in på mina gamla foton.
De här bilderna från augusti 2011 tycker jag om. De är tagna med en finare kamera, en Nikon coolpix 24 x zoom. Ganska ny då, jag var väldigt stolt över den, var faktiskt först i stan, och älskade att ta makrobilder.
 Jag kunde inte välja ut en, så ni får två, och jag har nog visat förut,

 Detta en pilgrimsvandring ifrån maj 2012, ute på  Kållandsö.

I morgon är det 2 Advent och Skyltsöndag i BloggLandia, men därefter syns vi någon annan dag.
Jag får en ny siffra och nu måste jag skynda att må bra. Och snart är det den 12:e och elviskonserten. Så OK, här får prioriteras!

♥ Ljus och Kärlek ♥

21 kommentarer:


  1. Gamla bilder blir som nya? :)
    Såklart du måste prioritera, det viktigaste är att du blir frisk fort.
    En extra stor KL ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag går i snigeltakt idag, håller mig hemma och tiger still.
      Aj, nu ringde telefonen, pladder pladder, hihi.
      Stor KL tillbaka ♥

      Radera
  2. Vilken kul bild med fjärilen och humlan som liksom trängs vid samma "matskål" :)

    SvaraRadera
  3. Fina bilder =)
    Krya på dig!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Verkligen vackra bilder! Och visst är det roligt att plocka fram gamla foton och titta på :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så vackra bilder! Ja, nu får du prioritera och krya på dig.

    Kram <3

    SvaraRadera
  6. Det är väl härligt att plocka fram lite vackra sommarbilder i gråvädret. Hoppas att du krya på dig så att du kan få njuta av Elviskonserten.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Härligt med Sommarbilder och bild från vandringen !
    Krya på dig finaste och ta hand om dig DU är viktigast i ditt liv !!!
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Fantastiska makrobilder! Du är en otroligt duktig fotograf, men det har jag ju sagt förut! Å det är INTE (bara) kameran som tar bra bilder, det är fotografen bakom den!

    Kul att du vill vara med på Skyltsöndagen igen:-) Förstår inte vad som menas med att du får en ny siffra, men vi lär nog få veta det i sinom tid antar jag.

    Man är närmast sig själv och har bara en hälsa, så den ska man vara rädd om!

    SvaraRadera
  9. Det är roligt att göra ett dyk i gamla bilder och att minnas. Då önskar jag dig ett Gott Nytt År. Levnadsår... Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt. Nytt år på måndag.
      Kram ♥

      Radera
  10. Vilka fina bilder du hittade i arkivet! :-)

    Ha en skön söndag! (Fast här är det lördag några timmar till... ;-) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Arkivet är bra att ha, bara man hittar ;) kan vara stökigt ibland.
      Ha en bra lördag med snar söndags inkommande ;)

      Radera
  11. Väldigt vackra bilder och fint med sommarminnen nu då det är mörkt och kallt.
    Kram!

    SvaraRadera