fredag, december 02, 2016

Nack- och axelträning

God morgon, fredag!

Vaknade till en solig dag med blå himmel, 2 plusgrader och gröna gräsmattor, glad för det!

 Igår slurpade jag ingefärsdryck gjord på varm coca cola, mot hostan. Det får väl ge sig, om jag hoppar in på Drop In på VC i eftermiddag. Hoppar och hoppar... jag är trött.

En del av sjukgymnastens utrymmen.

Jag var här i onsdags. Pratade igenom olika program, så nu ska jag sköta detta hemma. Fick kopia på alla mina program sedan 2008 och 2012. Och nu ska jag gå in för detta. Finns ingen annan som sköter om min kropp, det är mitt ansvar.

Detta såg jag på "Fråga doktorn" i måndags. Nackträning.

Gjort i ordning min träningsvrå.
Ser ni Skytten, på väggen där? Beskyddar mig. Fin tallrik av Carl-Harry Stålhane.

Det som hänger ner från dörren, är ett nytt träningsredskap och väldigt roligt, faktiskt. Det kan användas på ett otal olika sätt, så en god investering. Köpt av sjukgymnasten.

Gympa. Bara en dag kvar, sen så. Nej, ingen kisse. Gympa.

♥ Ljus och Kärlek ♥

20 kommentarer:

  1. Men vilken söt liten kisse :)
    Ha en fin helg och krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Träning är inte fel,själv har jag ett speciellt träningspass för just mig & mitt ...
    Hihi Katten är ju bara fööör söt!

    /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är det bästa. Jag fick kopior på alla mina program bakåt i tiden.
      Visst är katten underbar, hihi. Kram!

      Radera

    2. Söt katt och bra nackprogram.
      Krya på dig. Mim dator fick tuppjuck igen, just nu reparerar den så jag får se vad som händer...

      KL ❤

      Radera
    3. Dessa tekniska prylar, Comsi comsa.
      Nu är jag på "din plats i kön är 14" - sjukvårdsrådgivning ;)
      KL ♥

      Radera
  3. Härlig liten kattunge, en så´n skulle vi ha, Gerd. Ja, jag vet, vi blir så bundna och vi bor i lägenhet.
    Tack för tipset med hörselhjälp.
    Att träna kroppen är nyttigt och många gånger nödvändigt. Om man orkar.
    Ha det bra och kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får göra det bästa av allting. Så är det.
      Varm kram!

      Radera
  4. Bra att du tittar in på VC idag och kanske kan få veta vad som orsakar din kraxighet.
    En sjukgymnast kan göra underverk och har du fått en bra träningsprogram och redskap så bör det ju ge resultat. Trägen vinner oftast.
    Katten är så fin! Men för mig passar den bäst på bild.
    LOg extra när jag såg tallriken av Carl Harry Ståhlhane för det är en avlägsen släkting till mig. Hans dotter är min syssling.
    Har ett några fina vaser som han gjort och ett par fat.
    Lycka till med tränngen!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett virus. Jag ska ta igen mig lite. Spara rösten, vilket jag automatiskt gör här hemma. Dricka mycket vatten.
      Så du är släkt med Stålhane! Kul! Där ser man.
      Tack, jag ska sköta om mig verkligen, för det är ingen annan som gör det åt mig, så är det bara.
      Stor kram, fina Ditte

      Radera
  5. Det låter klokt att titta in om på VC så att de kan kolla upp hostan och kraxigheten tycker jag. Lycka till med träningen. Jag skulle också behöva ta krafttag så kanske får det bli ett nyårslöfte även om jag inte brukar avlägga sådana...

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kollat nu och det är nog ett virus. Hesheten kan sitta i i tre veckor. Och jag har inte ont någonstans och hostan är bättre.
      Man ska inte försumma sin träning, jag fick mig en påminnelse. Det är ju så tråkigt, många gånger. Men den nya grejen från dörren, den är faktiskt rolig.
      Kram ♥

      Radera
  6. Hoppas att du får ordning på såväl hals som nacke. Jag är också rätt dålig på att ta hand om min kropp. Kör mina program från sjukgymnast och kiropraktor tills det onda är över och sedan glömmer jag av och då kommer det onda tillbaka.
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, nacken är redan bättre. Det är viktigt hur man sitter också, och den kudden jag har nu, avlastar nacken. Precis så är det, som du beskriver.
      Halsen ska väl fixa sig.
      Tack detsamma!

      Radera
  7. Varm CocaCola - usch. Hoppas VC hittar en godare medicin så att hostan försvinner.
    Å din sjukgymnasts maskiner ser ut som tortyrredskap;-)
    Å redskapen du köpt hem känner jag väl igen efter min sejour där i början på det här året.

    Håller iaf tummarna hårt att allt hjälper för att få dig "hoppande" igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gick allt bra. Jag, som aldrig dricker CocaCola alls. Men du vet, man kan värma rött vin också, göra egen glögg. Allt är möjligt.
      Jag har aldrig varit i dessa sjukgymnastens redskap ;) håller nog med dig där.
      Jo, tack för det, jag ska allt nog bli bra. STORA trevligheter börjar på söndag!

      Radera
  8. Ja tycker alla är sjuka nu, hoppas du får den hjälp du behöver :) här blir det vila bara kram å fin kväll <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är många. Och när det är virus, finns ingen hjälp. Den får läka ut.
      Tack och kram ♥

      Radera
  9. Jag såg mest dom fina katterna där på dörren :-)

    Hoppas din hosta har gett med sig nu! Men varm Coca cola? GLÄÄÄÄ!!!

    Ha en skön lördag! (Fast här är det fredag ett tag till :-) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade hoppats att någon upptäckt katterna, det gjorde du!
      Det går att dricka varm cocacola, men fy så söt den är, det känns verkligen då!
      Tack detsamma!

      Radera