torsdag, augusti 17, 2017

Paradgatan

Morrn!

Vilka fina dagar vi haft sedan ett tag och även nu har! Inte så varmt, men jag är glad så länge det är sol på balkongen, så jag kan njuta hela förmiddagarna där ute.

Igår mullrade det mest hela dagen. Inte av åska, utan en massa motorcyklar. Det är nämligen Harley Davidson Internationella Clubträff i Lidköping fredag - söndag. Och de söker campingplatser i god tid.
Självklart är min nagelterapeut Annette med där i chefsledningen och fixar och så kör hon och äger en HD sen många år tillbaka.

Ikväll även Hjulafton, uppvisning . Jag brukar vara där och kolla kortegen och alla andra muskedunder med hjul på, jättehäftigt.
Men i år blir det inte så.

Paradgatan, som leder till Resecentrum och f.d. Sockerbruket.

Jag ska ta och lämna mitt Blogghem och även Lidköping för några dagars skön lantluft. Bortsett från ryggont, så är detta planerat sedan en tid tillbaka.

Och jag fick ingen tid förut till Vårdcentralen, utan skulle först beställa Sjukgymnast, som dessvärre var sjuk, så nu väntar jag på måndagens bokade tid. Så är det i vården. Men det går ingen nöd på mig. Jag knaprar Alvedon och ser glad ut! Man kan ändra sina tankar.

 💚 Ljus och Kärlek 💚

11 kommentarer:

  1. Så härligt att solen skiner! Även här i Helsingborg har den visat sig ett par dagar :)
    Ha det så trevligt när du åker!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Även här har vädret varit ovanligt bra men i kväll kom regnet igen. Hoppas att din rygg håller sig hyfsad lugn :D

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är liksom alltid nå't på G i Lidköping! Å HD-träff är då verkligen inte fel, även om jag själv inte är en HD-fan direkt.

    Å här har det varit riktigt fint OCH varmt idag, en av sommarens bästa dagar faktiskt!

    Ha det så skönt på landet nu! Du kommer säker hem med massvis med läckra ägg:_)

    SvaraRadera
  4. "Ändra sina tankar". Tror jag förstår vad du menar men jag måste säga att ibland är det nästan stört omöjligt. Det kan finnas "något" som skär igenom allt annat.
    Synd att du inte kan gå och kolla in alla motorcyklar, det måste vara en häftig upplevelse. Men, du kanske har varit med så många gånger förr, så det går bra.
    Hoppas att du får ordning på ryggen och får hjälp. Vården är inte allt så lätt att komma till tals med.
    Jag njuter också av förmiddagssol på balkongen vissa dagar. Idag är det regn, men det behövs här hos oss, så jag ska inte klaga.
    Krya på dig och varm kram från mig.

    SvaraRadera
  5. Förr hade Harley Davidsson clubben träffar vid Djupvik i Eksta och vi som bodde precis invid landsvägen fick njuta av dånet när de susade förbi till och ifrån.
    Hoppas att du snart får hjälp med din rygg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Visst är det fint att få njuta av den värme som fortfarande finns kvar. Här är mest regn men ändå inte kallt. Kramiz

    SvaraRadera
  7. Hej finaste! Jobbigt med din rygg! Har själv fortfarande ont i nacken..
    Här har varit varmt länge, så även idag, trots att regnet faller.
    Hoppas du har det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Lika bar att njuta av den sommar som är nu i augusti. Tycke rändå att vi i Stockholmstrakten haft det hyfsat, många balkongmiddagar har det blivit. (Ingen inglasad balkong.)
    Trevligt med en tur till "landet". Önskar dig fina dagar och att din rygg ska bli bättre.
    Viktigt är ju fär behandlingen att man vet vad som är fel...Men fysioterapeuter brukar vara allkonstnärer och kunna hjälpa till på ett bra sätt.
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Hoppas värktabletterna hjälper,osis att sjukgymnasten blev sjuk!
    Motorcyklar hos dig raggarbilar hos mig ,-)
    Ha det fint
    KRAM från mig, Primrose ,-)

    SvaraRadera
  10. Oj vad mycket roliga evenemang det är där hos dig! :-)

    Hoppas det ordnar sig med ryggen snart!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Tusen tack, alla kommentatörer 💛
    Jag har haft det bra. Kramar, finaste ni 💛

    SvaraRadera