onsdag, augusti 16, 2017

En dagens

Kära vänner!

Onsdag och blott blått. Fast inte så värst blått på himlen, än.. Det har fallit regn under natten, det tackar vi för. För jag kunde sitta ute med min frukost idag också, och beundra regndropparna på mina frodiga pelargoner. De är fantastiska i år, hos mig. 
Och solen kommer, japp, ska bli 20 grader!

 Jag bestämmer mig aldrig riktigt förrän jag är på plats hos Annettes Nagelmakeri. Jag var så otroligt nöjd över mina grönblå tassar, som jag hade haft i sex veckor, men lite måste jag ju förnya mig. 
Dagens blev grått, blått och lite silverpaljetter, så att det ser ut som tredimensionellt.
Jag blev supernöjd.

Jag ligger aningens lågt med bloggvandringar,  datorarbete överhuvudtaget, för jag måste ta hand om min rygg. Nu har jag haft det besvärligt i tre veckor, stör sömnen också. På måndag har jag tid till sjukgymnast. Hoppas på akupunktur, det har jag fått förr.

Idag är det 40 år sedan, som Elvis Presley lämnade jordelivet 💙

Ha det gott, mina vänner!
💙 Ljus och Kärlek 💙

18 kommentarer:

  1. Tjusigt! Snyggt med olika färger ,-)
    Hoppas du blir fri från din ryggvärk, förstår att det är svårt att sova med den.
    Ja den dagen minns jag när Elvis dog, det var svårt att förstå.
    Vi har inte suttit så mycket på balkongen som vi brukar, får passa på innan det blir ännu kyligare ,-)
    Ha det så fint. KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kämpigt med värk, men det går. Väntar dock på måndagen.
      När Elvis dog, då bodde vi i Mellerud, minns mycket väl, tragiskt.
      Nu, ut på balkongen igen! Kram

      Radera
  2. Superläcker design och färg på dina naglar! Håller de verkligen i hela sex veckor, tycker mina växer så det knakar och eftersom jag inte vill ha långa naglar klipper jag, eller i värsta fall biter! ;)
    Trist att ryggen bråkar och förstör nattsömnen. Hoppas det blir bra, akupunktur har jag testat men det var för något annat som jag inte ens minns vad det var. Alltså inte igår.
    Minns mycket väl dagen för 40 år sen, lite konstigt med tanke på mitt dåliga minne. Minns att det var en varm sommardag och jag var på cykeltur på lantlig grusväg med en pojkvän på Åland. Det var då det. Ha nu en riktigt fin fortsatt onsdag Gerd. Varm kram från en varm ❤ Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är akrylgel så de håller minst 3 v, på mig längre, eftersom jag tar dem väldigt korta nygjorda. Det är välmående, för nu har jag inga trasiga nagelband längre.
      Jaa, Elvis bortgång minns jag, vi bodde i Mellerud då. Sorgligt. Nu spelar de Elvis på radion hela tiden.
      Varm kram 💙

      Radera
  3. Blir sömnen störd är det inte bra alls. Hoppas att du snart får tag i någon som kan hjälpa dig.
    Fina naglar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite jobbigt. Hjälp får jag så småningom.
      Tack och kram!

      Radera
  4. Så jobbigt med din rygg! Hoppas sjukgymnastik ska lindra det lite!
    Fina naglar :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jo, jag hoppas på sjukgymnasten, för det är inte det minsta kul att ha ryggont.Kram

      Radera
  5. Tusen tack för alla dina fina kommentarer hos mej! Som du märkt har jag haft fullt upp och inte haft möjlighet att titta in hos dej. Men, nu så är jag här vill önskar dej en fin dag! Häftiga naglar som vanligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag vet och förstår. Semester är semester från allt datorarbete.
      Tack så mycket och ja, jag gläder mig åt naglarna!

      Radera
  6. Naglarna blev kanooooon! Läckert!
    Har också besvär med ryggen, men som tur är inte när jag sover... Hoppas din rygg skärper till sig snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev nöjd.
      Ja, jag försöker fostra min rygg och säga till den att skärpa sig. Kanske den lyder i natt, vem vet ;)

      Radera
  7. Skönt att sitta ute och äta frukost och är det bara hyfsat varmt går det ju bra även om det är mulet. Vi satt också ute idag och frukosterade och njutbart var det och med ett färglatt dukat frukostbord i blåskala.

    Naglarna är jättefina och roligt att du varierar tema och färg.
    Hoppas din rygg ska bli bättre och fysioterapeuten borde kunna ge dig både bra ryggövningar, akupunktur och ultarljud.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag hoppas på ett bra omhändertagande på måndag. Hon är duktig, Anna, som hon heter, hon har reparerat mig förr.
      Soligt och vackert i kväll.
      Kram

      Radera
  8. omväxling förnöjer och bra blev det! Här började dagen med ösregn men sedan blev det soligt och riktigt varmt :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst förnöjer det! Och vädret har verkligen förnöjt mig idag! Härligt viloväder på balkongen i solskenet. Tacksam.
      Kram

      Radera
  9. Blått ÄR flott så jag tycker de ser väldigt fina ut dina naglar. Fyrtio år sedan Elvis lämnade oss, känns inte alls att det var så länge sen. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett bra riktmärke är att min yngste son också är 40 år.
      Tiden går ibland fort, konstigt, det där...
      Kramis

      Radera