tisdag, augusti 15, 2017

Ljuvligt djurlikt

Kära dagbok!

Ja, så skrev man förr, för hand, i den lilla bok, som man sen nogsamt låste med en pytteliten nyckel.
Numera är dagboken öppen för alla.

Det är ingen vanlig sketen tisdag idag, åh nej det är nagelfarardag.
Jag har inte bestämt färgnyansen än. Men himlen är lite blå, med slöjmoln uppepå.

Jag bjuder på lite söt djurparad, så länge. Det är både egna och fådda bilder.

Med tillåtelse, inte av Heléns sandlåda, men väl av hönsfarmerskan Sarah, så visar jag upp några färgrika höns ur flocken.
Kanske vore nåt på min balkong?

Diego kollar in ägorna och spanar åt Sarah. Det KAN ju komma en räv, som gillar hönor, bevars.

Den underbart söta lilla Molly, dvärgpudeln, Henne skulle jag velat haft hemma och gosa med. Hon håller ordning på flocken, minsann. Mitt foto sen i helgen som var.

Oh, ja. Massor med glädje igår kväll. Körövning i ConBrio Gospel. Snart konsert.

Pinfärsk bild. Gott att äta frukost ute.

💚 Ljus och Kärlek 💚

16 kommentarer:

  1. Så trevligt Sarah har det med höns alldeles inpå knuten! Och när jag ser pudeln smälter mitt hjärta lite extra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bilden på hönsen är riktigt lantligt somrig. Jag tror nästan det blir lite utehäng på altanen här med. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det blev mycket ute idag! Väldigt mycket! Kanon.
      Kram

      Radera
  3. God tisdag önskar jag dig! Underbara bilder med en härlig blandning av så´nt som man blir glad av!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga glada bilder i fina färger. jag blir glad! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen visst, blev det en glad tisdag!
      Kram

      Radera
  5. "Jag blir så glad, när solen skiner
    och smälter snön som föll i fjol;
    och alla ledsna, sura miner,
    de smälta bort som smör i sol."

    Dina ostmackor i solen fick mej att tänka på den där gamla slagdängan.
    Några fina färgglada pullor skulle allt göra sej på din balkong. :)

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, se det blir man! Jag blir så glad när solen skiner och då finns inga sura miner!
      Haha, det hade allt vart nåt. Pullor på balkongen, kack kack kack.
      Kram

      Radera
  6. När jag såg första bilden tänkte jag direkt på Bregottfabrikens reklam. I det här fallet "Gruppsamtal i Heléns låda";-)

    Härligt att kunna mixa egna bilder och foton från Sarah! Den tjejen har verkligen mammans gener - hon levererar!

    Ska bli skoj at se dina nya naglar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, det var ett möte i hönsgården, samling vid pumpen (Heléns låda) haha!
      Tacknämligt att få några bilder ibland.
      Nu, nu så ska jag skriva ihop dagens inlägg!

      Radera
  7. Kära Dagbok... ja, det var ett tag sedan men jag minns så väl den där lilla hjärtformade nyckeln, men inte vad jag skrev, haha.. hade varit roligt att läsa idag. En underbar bild på fina Molly, förstår att du gärna skulle vilja ha den själv men funkar det inte får man ta det. Njutbar frukost på balkongen, nu ska jag ta mig vidare till ditt onsdagsinlägg.. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, skulle vara roligt att läsa gamla dagböcker!
      Jag är egentligen kattmänniska, så jag borde ha en liten misse, men det funkar inte heller i lägenhet, ensam, och resa bort.
      Lycka till med er blivande hund! Kram 💙

      Radera
  8. Fina djurbilder! :) Jag skrev oxå massor av hemliga dagböcker ... förr ;)

    SvaraRadera