lördag, september 22, 2018

Destination Örebro

God lördagsmorgon! Stormen Knud är här men han har lugnat sig något. Han blåser just nu 9 s/m och temperaturen är låg, inget att skryta med, bara 12 grader. Dock tror jag mig kunna blåsa iväg till resecentrum på egna ben och att både buss och tåg ska funka. Hoppas.

Och mina ordinarie glasögon sitter på näsan med en ny skalm ditskruvad. Nödglasögonen är sedvanligt nedpackade.

 Mina bilder idag är från den stora festen i Bad Dürkheim. Där var jag även förra året.

Dürkheimer Wurstmarkt är landets största vinfest med nära en halv miljon besökare varje år. Festområdet är stort som Liseberg. Det finns säkerligen över tusen viner att prova och över hundra ställen att hitta rolig och omväxlande förtäring.

Självklart köpte vi en Schorle (vitt vin utspätt med bubbelvatten) per fyra personer var och lät den gå laget runt inbördes. Sedan köptes en till och gick runt. Nu är det ett trevligt minne blott.

💝 Ljus och Kärlek 💝

9 kommentarer:

  1. Har sovit så otroligt dåligt inatt eftersom det blåst så mycket! Men wow vilket ställe :D Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Har gått tillbaka och läst mer om din resa, jättekul. En del igenkänt och en del nytt. Gillar mat- och dryckbilderna. Du verkar ha haft en fin semester.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Just minnen är tillför att plocka fram mellan varven :) mysigt o så fin du är o fashion blus leo kram å fin dag

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig vinfest! Du testade väl alla sorter? ;-)

    Ha en härlig lördag :-)

    SvaraRadera
  5. Härligt att ha bilderna från resan att titta tillbaka på nu när hösten är på väg där hemma.
    Hoppas du kommer iväg som planerat!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vi kom ganska så lindrigt undan Knud vilket jag är tacksam för! Vilka härliga bilder från din resa :D

    Kram och ha en härlig lördag <3

    SvaraRadera
  7. Skönt att Kund har bedarrat och att du kommer iväg.
    Fina minnen och upplevelser har du med dig från resan och de består.
    Trevlig resa och jag önskar dig en fin helg.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder från din resa. Hoppas du kom iväg idag som du skulle, Kram!

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder! Toppen minnen från din resa.
    Skrattade gott åt "korvmarknaden" som egentligen är en vinfest. Såg en tjej på bilden som just åt en korv. Å korv - det kan tyskarna tycker jag, precis som vin och öl.
    Hoppas du inte blåste av rälsen idag och att du kom fram i Örebro för att träffa Lowe och Sally.

    SvaraRadera