torsdag, december 13, 2018

Lucia - nostalgi

God morgon, Lucia! Idag vill jag fira med en bild från vår familjs yngsta Lucia!
Det är äldsta dottern Jessica, som är lucia på dagis där på 70-talet, jag tror hon är tre år.

Den sötaste lucian jag sett. Lilla guldlock.

Äldste sonen Peter, var vid något tillfälle stjärngosse. Också från dagis.

Fina äldsta syskon med var sina bamsetröjor. Vi bodde då i Trollhättan. Jag skulle tro att de är tre och sex år där.

Ha en fin lussebullsdag, ni som äter det, jag tar nog en pepparkaka med lite ädelost till glöggen.

💖 Ljus och Kärlek 💖

21 kommentarer:

  1. Vilka härliga nostalgiska bilder! :-)

    Ha nu en superfin Luciadag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. är yngste sonen gick på Lekis nekade att vara stjärngosse, han ville vara Lucia och det fick han vara.
    Önskar dig en riktigt fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl skönt när barnen får vara det de vill.
      Tack detsamma! Kram

      Radera
  3. Härliga Luciabilder ,-)
    Så söta!
    Idag ska vi till förskolan och titta på ett Luciafirande, vårt yngsta barnbarn ska vara med och lussa.
    Härligt med foton så man kan njuta flera gånger om ,-)
    En fin Luciadag till dig.
    STOR KRAM Primrose .-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det är jättehärligt att ha fotominnen!
      Fick nyligen så fin bild på yngsta barnbarnen (5 år och en 10 månader)
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  4. Så fina bilder. Och lucian var ju så söt :)
    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var hon söt! Och hon är söt än idag, lilla Guldlock.
      Tack och kram

      Radera
  5. Vilka härliga Luciabilder du delar med dig av idag! Tänk så fort åren har gått. Här blir det ingen glögg för det är absolut inget för mig.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, fort går det. Min äldste son blir halvsekel nästa år. Det var ju inte längesen jag var med alla barnen på Lanzarote och mitt halvsekel, ju!
      Tack och kram

      Radera
  6. Vilka fina minnen! Och med en så söt lucia. Jag tittade också i döttrarnas album och såg att den första Luciabilden var från 1983 då de var två och ett halvt år. Härliga minnen.
    Önskar dig en fin Luciadag och kväll.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir jag riktigt nostalgisk och då kan jag verkligen bli sittande där. De gamla pappersalbumen är då de roligaste. Synd bara att en del kort bleknat.
      Tack detsamma och stor kram!

      Radera
  7. Fina bilder och så härliga minnen. Fick lussebilder på mina systerdöttrar, så fint och speciellt.
    Här blev det julmust o en lussekatt.
    Stora lussebullekramelikramisar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är något speciellt med lucia ändå, det kan inte hjälpas. Här har jag lyssnat på skönsång via radio och TV.
      Pepparkakskramelikramar till dig, fina!

      Radera
  8. Så söt lucia! Visst är det kul med gamla minnen!
    Jag som har en galen dygnsrytm hann ju med att se Lucia på TV innan jag försökte sova en stund till innan dagen drog igång!
    Pepparkakor med ädelost är mums!
    Godnattkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det.
      Idag är en annan dag och tvättstugan.
      Godmorgonkram!

      Radera
  9. Vilka härliga bilder som du kan ta fram och minnas! Hur roliga som helst. Skrattade också gott åt sonens röda ögon. På 1970-talet fanns ju liksom inga digitalkameror med "eliminering av röda ögon". Så himla roligt:-)

    PS. Maken och jag delade på två lussekatter på två olika fik idag. Det var nog första gången på minst 10 år att vi åt lussekatter. Kan väl säga som så att de har en tendens att bete sig som wraps och klistrar sig fast mellan och bakom tänderna. Tack och lov att det fanns tandpetare;-) Ädelost - ja, mums! Pepparkakor, nej tack där också;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg dessa röda ögon, ja. Så var det då.
      Håller med om lussekatterna, de klistrar sig, ingen favvo hos mig, däremot pepparkaka är gott.

      Radera
  10. Härliga minnen! Jag var alltid tärna som barn eftersom mina föräldrar tyckte att det bara skulle vara en Lucia. Tror dock att alla de andra flickorna var Lucia varje gång, så det blev liksom tvärtom, en tärna och massor av lucior haha ;)

    SvaraRadera