onsdag, december 12, 2018

Flygande julhälsning!

God onsdagsmorgon! Idag skriver vi den 12:e december och dagen före Lucia.
Idag är en dag i grå nyanser och 2 plusgrader. Får lysa upp tillvaron med tända ljus, kaffe och god mat.

Detta var absolut något visst. F7.s julhälsning med TP84 över Lidköping igår. En liten smygstart med fyra herculesplan i form av julstjärna. Idag ska visst hela julgranen med tolv plan visa sig. När, beror på vädret

Superbilder, tagna av min vän fotografen © Sten-Åke Henningsson i Lidköping. 
 Som jag har bett att få låna. Njut av dem!

Jag såg herkulesplanen komma lågt över mitt hus men hann inte att fotografera. Det gäller att vara snabb och att ha en bättre kamera än min mobil också, helst 😀

💖 Ljus och Kärlek 💖

12 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Herculesplanen är ju gigantiska!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. Och i eftermiddag kommer Gripen med julgranen.
      Kram

      Radera
  2. Jag läste i tidningen idag att snart visar sig julgranen på himlen för oss här i söder. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis. Här också. Vi såg julstjärnan igår. Maffigt. Kram

      Radera
  3. De är visst på väg söderöver men jag misstänker att jag kommer att missa dem. Men visst är det mäktigt!

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag missade julgranen med 16 flygplan i eftermiddags. För jag valde att gå till affären innan det blev mörkt.
      Tack och kram 💖

      Radera
  4. Du fick ju upplevelsen av att se planen och det räcker ju fint. Tack för att du delade med dig.
    Stor kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag såg dem.
      Tack och stor kram!

      Radera
  5. WOW! Det där kallar jag för en rejäl julhälsning! Himla kul att du visar oss dessa fina bilder. Ibland är det en stor fördel att känna en proffsfotograf som dessutom är så gullig att låna ut sina bilder. Jag tackar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så jättekul att få förmedla! Proffsfotografen och jag är dessutom uppväxta i samma municipalsamhälle en bit ifrån Lidköping. Världen är liten.

      Radera
  6. Va roligt! Min flygintresserade man kände direkt igen herkulesplanen, och berättade att vår granne har varit kapten på dessa plan! Mer än vad jag visste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart din man kände igen planen! Min Sigge hade förresten åkt med i ett sånt plan från Sinai och till Sverige en gång i tiden då han hade FN-tjänst där.

      Radera