fredag, april 26, 2019

Flämslätt

God halvsolig fredagsmorgon, från mitt blogghem!

Igår var jag med om en kanondag på Flämslätts kurs- och stiftsgård ute i den vackra Vallebygden, inte långt ifrån Skara. Vi brukar förlägga vår veteranklubbs årsmöten på lite olika platser och det är ett fint sätt att bese sig.

En härlig strandbild nere vid Flämsjön. Här har jag badat för många år sedan.

En bautasten framför kyrkan.

Fina vyer.

 Frälsarkransen i bautastorlek. Jag har ett sådant armband hemma. Kan inte säga att jag använder det, men det ligger här bland alla mina andra juveler.

Lunchen bestod av kycklingfilé med sås och massa olika rotfrukter, grönsaker och sallader.
Ja, jag åt upp! Och så en kopp kaffe på det.

Radioprofilen Claes Astin, 86 år kåserade mer än gärna och fick många skratt 😀
Riktiga väschötahistorier, som gav oss påfyllning, så vi inte kokade torrt (risk att gå i vägga). Han har verkligen varit ute i bôgda och intresserat sig för dialekter och goe glae gamle profiler.

💖 Ljus och Kärlek 💖

7 kommentarer:

  1. Såg verkligen fint ut där! Kul med underhållning också :-)

    Men att du orkade äta upp allt? Eloge till dig :-D

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig dag här ute! Och tur med vädret hade ni också. Kul med "väschötahistorier!. Och att skratta är alltid befriande. Minns för egen del att jag som ung lyssnade på "Väschöta Bengtsson".
    Önskar dig en fin fortsatt fredag. Här har vi nu åter igen helt molnfritt och +23 så även i kväll blir det middag på terrassen.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken toppen dag du kunde njuta av! Fint väder, vacker omgivning och god mat. Har ju alltid beundrat dig att du verkligen klarar av så otroligt stora portioner. Undrar hur du gör;-)
    Claes Astin har jag aldrig hört talas om, men han är väldigt "välkonserverad" måste jag säga. Han ser mycket yngre ut än 86 år.

    SvaraRadera
  4. En perfekt dag i glada vänners lag.
    kram

    SvaraRadera
  5. Vilken tilltalande och fridfull miljö att njuta av!

    Kram <3

    SvaraRadera
  6. Svar: När jag åker kommunalt idag läser jag bloggar och tidningar på mobilen. Men för sisådär 10 år sedan eller så hade jag alltid en riktig pappersbok med mig som jag läste.

    SvaraRadera
  7. Mycket vackert där och Frälsarkransen är SÅ fin!
    Jag fick en som gåva av en bloggvän i Sverige och tar nästan aldrig armbandet av mig.

    SvaraRadera