torsdag, april 25, 2019

Veteranklubben

God torsdagsmorgon! Idag bjuder jag på fler vårbilder från senaste cykelturen. Lisch är bara en sådan vacker sommarstad och här äter man glass, i stora lass, det är ljuvligt.

Igår kväll tränade vi vårsånger i den lilla kören "In Chorus", såsom Vintern ra... mm. Några nya vänner, lite fikaprat, ja, gemenskap, glädje. Körsång rekommenderas för humöret.

Idag tänker jag samåka till årsmötet med mitt jobbs Veteranklubb och bli bjuden på lunch på en stifts- och kursgård några mil härifrån! Vi får även lyssna till ett kåseri om "goa och gla´a männskor". 

Här har man kastat ankaret.

Magnolia vid min husvägg. En underbar tid nu!

Jag tänker vi får en heldag så hej svejs, inte i lingonskogen, men nu stänger jag mitt blogghem en stund.
Ljus och Kärlek

8 kommentarer:

  1. Hoppas du får trevligt under ledigheten. Magnoliorna är mycket vackra den här tiden. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin header du har. Den andas verkligen kärlek och värme!
    Vi var en del i Lidköping när barnen var små, men mycket har väl förändrats sedan dess antar jag. Toppenhärliga bilder! Kram

    SvaraRadera
  3. Så trevligt med en veteranträff! Önskar dig och alla de andra en fin dag.
    Kan tänka mig att du är nöjd med kören och allt man tycker om är ju humörshöjande.
    Jättefina vårbilder från din stad som nu verkligen är i vacker blomning.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Magnolia och en veteranträff... bara roligheter :)
    kram

    SvaraRadera
  5. Då hoppas jag att du får det gott medan ditt blogghem är stängt.

    Halvmulen kram

    SvaraRadera
  6. Så ditt jobb säger "veteranklubben", mitt jobb samlar ihop oss pensionärer i en seniorklubb;-)

    Lisch är verkligen en underbar och väldigt välskött stad, vilket du visar gång på gång med dina fina bilder som jag aldrig tröttnar på, speciellt om de ramas in av en blå himmel som sagt:-)

    Körsång kan säkert rekommenderas, men det förutsätter ju att man kan sjunga och inte är tondöv som jag;-)

    SvaraRadera
  7. Nu är det redan en ny dag ... jag antar och tror du hade en fin dag igår! Härliga bilder!
    Önskar dig en underbar fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Våren. Den härligaste tiden på året!

    SvaraRadera