söndag, april 21, 2019

Skyltsöndag - påsk

God Påskdag! Jag har försökt jaga påskskyltar...

...men detta var nog den enda påsksmällen!

Denna butik fick en brand, för en tid sedan, så det har jobbats för att få igång allting.
Kul bild, för ni ser både mig och ett par som väntar på apoteket.

Pilgrimsled. Ja, det finns det gott om här i Skaraborg. Just denna led har jag aldrig gått, men många andra.

En annorlunda husbil på campingen. Ghostbusters. I detta fallet vet jag inte vad det står för.

Ytterligare ett foto på min igår soliga balkong! Jag fick hela 21 grader i skuggan till slut och här kunde jag sitta i kortärmat och shorts hela förmiddagen. Skylten ligger på det lilla röda bordet. Det är min utlästa bok om tatueraren. En stark, grym och gripande bok.

Detta var söndagens skyltutmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀

💜 Ljus och Kärlek 💜

9 kommentarer:

  1. Härlig skyltning och härligt väder där hos dig :-)
    Det kan man inte säga om vårt väder... Eller ja, naturen kanske tyckte det var härligt med en rotblöta ;-)
    Ha en finfin Påskdag!

    SvaraRadera
  2. Snyggt skyltat som vanligt hos dig! Så gott du har det på din balkong :D Vädret kan vi verkligen inte klaga på!

    Kram och god påskdag.

    SvaraRadera
  3. Oj den där ghostbustershusbilen var speciell! Har ni problem med spöken i området ...? ;)

    SvaraRadera
  4. Fina skyltar! Bilen var riktigt rolig och vad jag vet är "Ghostbuster" en gammak tv serie/film från 1984. Kul att de anammat detta tema på bilen.
    Så härligt med det fina vädret. Och perfekt att njuta på balkongen. Här har det regnat och det fortsätter nu på eftermiddagen.
    Visst är boken bra! Läste den med mycket stor behållning.
    Många vandringsleder finns det ju här i trakten och en del har jag gått, men för länge sedan.
    Önskar dig en fin påskdag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Verkligen härlig vårskyltning och riktig sommarkänsla,
    ha en fortsatt fin påsksöndag, kram

    SvaraRadera
  6. Så mysigt du har det på din balkong!
    Hoppas du fått en skön där i dag också. Här blev det blåsigt och svalt, så efter en skaplig förmiddag fick jag dra mig inom för att läsa färdigt boken. Det var inte skönt ute trots vinterjacka.
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Vilken jättefin färg du har på balkongmöblerna, ljusturkos, helg ljuvliga! Och Birkenstock, skulle det priset vara billigt? Tycker mer att det påminner om käftsmäll...
    Visst har påsken i år bjudit på det mest fantastiska väder för alla oss glåmiga nordbor. Ha en fin fortsättning på påskhelgen

    SvaraRadera
  8. Skrattade gott åt din första skylt. För jag gjorde precis som du och försökte hitta en "typisk" påskskyltning. Du lyckades till synes betydligt bättre än jag:-)

    Andra bilden med LUI interiör är otroligt läcker. Kompositionen och färgerna är enormt lyckade. Bra där!

    Pilgrimsleder har vi inga här, tror jag. Har iaf aldrig sett en skylt för en.

    Vanen eller campingbilen är cool. Undrar vad Freedomtravel tycker om den;-)

    Fint väder även idag, men blåsigt. Din balkong är hemtrevlig och personlig med glada färger, precis som vår:-)

    Tusen tack för en toppen skyltning med blå himmel som inramning. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
  9. Som alltid en snygg skyltning! Husbilen var speciell!
    Ha en fin Annandag!
    Kram

    SvaraRadera