tisdag, maj 14, 2019

Cykelbesök igår - idag ny destination

God morgon! Jag är uppe i arla morgonstund, bestämt före tuppen, och skall dra iväg med cykeln ner till busstationen. Lite hop on hop off för det är inte slut därmed.

Men först till besöket igår. Eftersom det verkade vara stor sol, om än lite kyligt och blåsigt, så bestämde min son i Borås att det var en bra dag att cykla till Lidköping! Så han kom hitsvängandes på sin racerhoj vid 12-tiden och jag tog sedan sällskap med honom via min elcykel bort till Skogshyddan för varsin lunch.



 Kycklingfilé med potatisgratäng och eftersom Peter behövde rejäl energipåfyllning efter körda 11,5 mil, så fick han en stor våffla med vispgrädde och jordgubbssylt också.

Efter en lagom mat- och umgängespaus så cyklade Peter hemöver igen. Det blev sammanlagt 23 mil för honom! Fint träningspass inför Vätternrundan.
Jättekul idé, tyckte jag!

Ja, sen cyklade jag en gång till, samma sträcka, till gospelövningen, där vi blev bjudna på gofika. En smarrig dag, alltså.

Nu är jag strax på väg - precis hela dagen - ny spännande cliffhanger! En blogg ska vara lite hemlighetsfull. Ljus och Kärlek och sköt om er!

9 kommentarer:

  1. Tummen upp för Din son som är rysligt duktig på att cykla.
    Ja Du trampar på bra Du med <3

    Ha en riktigt fin tisdag, kram

    SvaraRadera
  2. Verkligen ett trevligt besök ... och samtidigt en riktigt bra träningsrunda för din son. Imponerande!
    Önskar dig en bra dag ... lite nyfiken på vad du tänker hitta på :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, det var ingen dålig runda din son cyklade! Så duktig han är. Och kul att ni kunde luncha tillsammans!
    Kram

    SvaraRadera
  4. WOW!!! Imponerande cykeltur av sonen där. Vad gör man inte för att få träffa mamsen :-)
    Jahaja. En till klipphängare. Jag gillar ju inte såna, vet du! Men jag får sjå mig dårå... :-D

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Så bra med en träningsrunda för att hälsa på dig. Och Vätternrundan närmar sig ju. Bra kombination med träning, umgänge och god mat. Och du fick ju också en dos av detta.
    Stor kram och trevlig tur!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig och bra dag på alla vis! För din son blev det dessutom en rejäl genomkörare före Vätternrundan. Nytta med nöje helt enkelt ;-)

    Kram och god tisdagskväll <3

    SvaraRadera
  7. Elva och en halv mil, herregud, då hade jag kunnat äta upp en häst :)

    SvaraRadera
  8. Det var verkligen ett rejält träningspass för din son inför Wätternrundan. Å vilken himla rolig idé att besöka morsan och luncha med henne. Suverän idé. Win-win läge alltså:-)

    SvaraRadera
  9. Vilket trevligt besök du fick!
    Han är spänstig må jag säja, inte dåligt att cykla denna sträcka.
    Ha det bra!

    SvaraRadera