fredag, maj 03, 2019

En fredagskväll i maj

Just hemkommen, från både en tur i knallarnas land och från en känslomässigt vacker och fin begravning uppe i Dalsland.

Jag har ännu inte framkallat mina bilder från resan, så här kommer lite gammalt, som jag hade tänkt visa innan jag åkte iväg. Ni får njuta av det nu, så kommer det andra efterpå.

Här vill jag inte visa huset, inte heller blomträden, utan mer vinkeln, där man ser gamla tingshusets ena torn precis framför det gamla vattentornet - i Lidköping.

Här kunde jag inte låta bli att visa hela det gamla tingshuset, som nu byggs om till lägenheter och något annat. Så har vi fenomenet. När vattentornet ska vara rakt i bilden, så kryper tingshuset uppåt väg(g)arna.

En tulpans väg till vissenhet.

Här kände sig tulpanerna ordentligt vissna, dock med en skönhet.

En lövad trappa. Ja, det är grönt och fint i naturen, det ligger bara lite gammalt här och var.
Vi blev bortskämda med värmen och nu de sista har vi blivit varse en kyla vi inte ville ha. Aprilväder i maj?
Vi skrivs i morgon, eller hur? Ljus och Kärlek

5 kommentarer:

  1. Bilderna från Tingshuset och tornet är helt enastående. Är fotona tagna Lidköping eller?! Du skriver ju inte vart du tog dom, men jag antar att du fotade på hemmaplan. Bilderna är otroligt välkomponerade och vackra. Bra jobbat där!

    Vissna tulpaner har jag aldrig gillat, men vet att fotonördar älskar dom...

    Sista bilden är en höjdare den också.

    Å japp, det är aprilväder i maj. Raka motsatsen till ifjol än så länge. Fryser häcken av mig. Tog fram vinterkläderna igen idag. Nytvättade och undanhängda var dom, så de luktade åtminstone gott;-)

    SvaraRadera
  2. Det var en ståtlig byggnad! Trappan gillar jag också, den är speciell!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert hus och torn! :-)

    Välkommen hem igen!

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem igen! Och jag kan tänka mig att det blev både en vacker och känslosam begravning.
    Vackra bilder från Lidköping och tingshuset är verkligen fint.
    Önskar dig nu en skön lördag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem och tack för fina ord <3 Du är en fin och omtänksam kvinna.
    Fint hus, där skulle jag kunna tänka mig bo :)
    Gamla välbevarade hus är ju nått verkligen speciellt.
    Ha en fin lördag, kram

    SvaraRadera