fredag, maj 10, 2019

Gräsligt grönt

God fredagsmorgon! Tvätten är klar, biljetter är bokade, volontärjobb är fixat och bara läst lite i boken. Så är läget.

Bara att möta dagen och se vad den ger, för sedan blir det ett maj/juni race. Inte klokt, men så är det i konfirmation, student, födelsedagar och andra avslutningstider. Jag delar två körers festligheter nu också.
Och så resor, korta och långa.

 Ingen blå himmel igår utan en del regndropp från det mulna. Men jag slogs av all grönskan, fantastiskt.

På väg till tvättstugan. Många blommor har gjort sitt men här var rhododendronen fina.

Jag önskar en fin fredag! Själv behöver jag nog lyssna på vårsånger på Youtube, förstår jag, det var flera vackra och för mig nya sånger som ska framföras på söndag. Och så lite bladvändning.
Ljus och Kärlek

6 kommentarer:

  1. Full fart där hos dig alltså - skoj! :-)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Skönt med dagar då tempot är lite lugnare. Du har ju en hel del på gång. Och visst är det roligt med många "trevligheter" nu i maj-juni.
    Önskar dig en fin eftermiddag och kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. En hel del trevligheter inbokade hos dig vilket aldrig är fel!

    Kram och ha en härlig kväll <3

    SvaraRadera
  4. Fullt upp hela tiden. Jag undrar när man hann arbeta! Ha det jättebäst! Kram

    SvaraRadera
  5. Gräsligt effektivt skulle jag säga att du är. Grattis till alla väl genomförda jobb, inklusive tvätten. Men jag antar att resorna lär nog bli riktiga höjdare för din del:-)

    SvaraRadera
  6. Hihi, du och jag vi kan hålla igång vi...och minsann har jag också sprungit fram och tillbaka till tvättstugan idag!
    Ja, märkte så väl att det blivit väldigt grönt här hemma i Sverige på bara en vecka då vi varit bortresta, så fint så! Det kan bli lite varmare nu också ;-)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera