söndag, maj 05, 2019

Skyltsöndag - kyrklig - konstnärlig

God eftermiddag och idag är en sådan där dag, som jag begav mig iväg tidigt, för att vara kyrkvärd. Men nu är jag hemma igen och har även tagit mig en tupplur.

Söndagens skyltutmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀 har idag temat kyrklig och konstnärlig. Det föll sig naturligt då jag bevistat båda delarna inom denna veckan. 

Jag börjar med interiör från Skalunda gamla kyrka. Här är koret.

Här var jag ju på musikandakt på Valborgsmässoafton. Det är något visst med så gamla kyrkor.

Skalunda kyrka, exteriör.

Så en kul skylt, som jag fann på Nicolaigården, Lidköping.

Äldste sonen och jag gick på konstrunda i Borås i torsdags. Synd bara att det blev så kyligt väder, så vi frös. Men mellan varven värmde vi oss med en lunchbuffé av persisk mat på restaurang Grill och Kök.

Jag går och fiskar ♫♪♫♪


Två muralmålningar och två skulpturer. Mer kommer i nästa skyltsöndag!
Håll tillgodo.
💜 Ljus och Kärlek 💜

5 kommentarer:

  1. Vilken vacker och proffsig skyltning!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det fint med dessa gamla kyrkor och som väldigt ofta bär på olika historier.
    Roligt också att få följa med på en konstrunda i Borås. Och här finns ju lite av varje.
    Tack för promenaden!
    Önskar dig en fin kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Borås måste vara Sveriges mest konstnärliga stad, och som du visar finns där inte bara de bästa graffitikonstnärerna representerade. Tänk om Stockholms arkitekter skulle göra ett studiebesök där, kanske även Lidköpings ansvariga.

    Titta bara på den trista bropelaren och hur fin den blev med målningen. Ser att det skymtar en målning på den andra pelaren också. Så himla läckert!

    Målningen på huset är också en höjdare. Så otroligt skickligt gjort. Kolla på fönstren, även de är "mitt i prick" med tanke på dagens mode med trasiga jeans.

    En toppen Skyltsöndag! Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder du visar! Vykorten är kul. Jag har några stycken som handlar lite om sömnad. Väldigt humoristiska och påhittiga. Kram

    SvaraRadera
  5. Igenkänt! Vad i Borås i mars och gick en konstrunda. Fantastiskt!

    SvaraRadera