måndag, juni 24, 2019

En annorlunda måndag

God morgon! Dagen är solig men lite svalare än gårdagen, som var kanon. För första gången i år kunde jag sitta på balkongen och äta kvällsmiddag (har ju bara förmiddagssol där).

Nej, hur kan det kännas glatt när man ska följa en av väninnornas make till den sista vilan? Vi åker till begravningsgudstjänsten om en stund, som hålls i ett litet kapell ute på Kållandsö.

Fina lavendlar på mitt bostadsområde, som jag fotade igår. På min promenad runt omkring, med tanke på busshållplats för att åka till Läckö slott. Inte alltid enkelt utan bil, men det går. Och jag har tänkt att ha en glad torsdag!
Ljus och kärlek.

10 kommentarer:

  1. Så skönt att du haft en bra helg och att kunna sitta ute och äta middag är ju alltid trevligt.
    Onekligen en annorlunda måndag för dig. Många tankar blir det ju i samband med en begravning. Ute på Kållandsö är det ju så fint så det blir ju en vacker plats att vara på.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra lavendlar :-)

    Hoppas att ni får en fin och minnesvärd stund!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Beklagar aldrig kul sånt, hoppas det blir bra o så fina lavendel kram <3

    SvaraRadera
  4. Beklagar. Hoppas det blir en fin stund mitt i det tunga.

    Kram <3

    SvaraRadera
  5. Inte roligt, men det är fint att kunna vara med och få ett avslut.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Inte det roligaste... men ibland nödvändigt, det kan ju även bli ett fint avslut.
    kram

    SvaraRadera
  7. Ingen glad måndag, men så blir det tyvärr ibland. Kram

    SvaraRadera
  8. Förstår att det känns tungt. Det är aldrig lätt att följa någon till sista vilan, många tankar och känslor.

    Fint att du kunde sitta på balkongen och må bra. Vi har morgon och förmiddagssol på var balkong också, men igår kväll gick det bra att sitta där. Annars vet jag ju inte hur det har varit de senaste veckorna.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas att din måndag blev fin trots att du sade adjö till en väninnas man.
    Vädret lyser i alla fall upp! Stor kram

    SvaraRadera
  10. Begravningar är aldrig roliga, uppenbarligen inte. Men med en fin inramning kan kan de ändå vara fina. Hoppas att du fick uppleva just en fin begravning i solskenet.

    PS. Lavendlarna som Ama brukar kalla alla blommor är verkligen underbara. Vilken doft dom måste avge - mums!

    SvaraRadera