söndag, juni 23, 2019

Skyltsöndag - resande

God morgon! En vanlig söndag, som en gång i tiden var min bästa väninnas födelsedagsdatum. Hon drabbades i 30-årsåldern av MS och avled tyvärr strax efter sin 60-årsdag. Hon levde livet fullt ut på sitt eget vis.

Vilken gullig loppa! Ser ni skylten på taket? MEXIKO. Vi är i Tyskland nu och på vinvandringen 😀 allt kan hända.

Bilmärket DKW eller som här DKV föder minnen och tankar. Jag hade en tidig "förälskelse" i en tysk vän, som kom och hälsade på mig i Sverige i sin DKW. Tidigt 60-tal.
Skylten hittade jag nyligen i Tyskland.

Jag är väldigt nöjd över alla de rökförbud som har uppkommit. Fr.o.m 1 juli är det förbjudet att röka på perrongerna.

Jag har knyckt en bild. Mina vackraste midsommardöttrar, vilken lycka!

Så här såg föräldrarna ut... long time ago.

Detta var söndagens bidrag till skyltsöndag som förvaltas av bloggvännen BP 😀
Ljus och Kärlek!

12 kommentarer:

  1. Tittar in och får mig lite skyltning :-)
    Bubblan är super, vilken färg!
    Bilderna på döttrarna och så föräldrarna är fina minnesbilder, tänk som tiden går.
    Trafikverkets skyllt, gillas skarpt.
    Önskar rökförbud på balkonger också jag. Hoppas du haft en fin midsommarhelg.
    Må gott kram!

    SvaraRadera
  2. Tänk att nån på Trafikverket är så fyndig!

    SvaraRadera
  3. Fin skyltning igen! Allra bäst är bilderna på dom vackra tjejerna och deras föräldrar :-)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Så fin bild på dina vackra döttrar ❤
    Kram och ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  5. Snyggt skyltat som vanligt hos dig. Tråkigt dock med din väninna.

    Kram och ha en fin söndag <3

    SvaraRadera
  6. Fina skyltar! Och Vilken härlig bubbla! Har haft ett par stycken i mitt liv, varav en cab. Lite kult idag med dessa godingar.
    Vilken vacker bild på döttrarna och på deras föräldrar. Ja, tiden rusar iväg.
    Detta med rökförbud tycker jag också är bra. Men vem ska se till att det följs. Vet att det finns regler för detta.Men det känns lite långsökt att ICA handlaren ska se till att ingen röker utanför hans butik.Och vem går runt på perrongerna och kontrollerar. Och alla turister som kommer hit - hur ska de veta.
    Men hoppas folk använder sitt sunda förnuft. Vet att det i Stockholm finns klubbar som drivs utomhus som fått viss dispens.
    Önskar dig en fin söndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Finfin skyltning, inte minst på dina döttrar och bröllopsfotot!
    Idag den 23/6 fyller min lillasyster 56 år, firade henne för någon vecka sedan.
    Jätteskönt med mera rökfritt i samhället, det gillar jag också!
    Ha en toppenkväll! Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken trevlig nostalgitripp och fina familjeporträtt!

    SvaraRadera
  9. Fina bilder på döttrar och föräldrar.

    Bubblan är ju helt fantastisk <3

    kram

    SvaraRadera
  10. Vilket fint nostalgiskt bidrag till Skyltsöndag. Den orange bubblan är härlig. Hade en likadan Folka, fast den var tyvärr inte orange;-)
    DKV/DKW - minns det märket också.
    I nollåttaland har man inte fått röka på perronger och busshållplatser i drygt ett år nu, så SJ ligger lite efter SL här;-)
    Bilden på dina vackra döttrar är helt underbar. Roligt med en bild på föräldrarna också:-)

    Tusen tack för ett toppen bidrag och länken:-)

    SvaraRadera
  11. Min första bil var en bubbla, orange var den men lite rödare ton och någon årsmodell före. Vad beträffande DKV så hade min fars bästa kompis en mycket gammal DKV där det mesta var trä som vi lövade några midsommaraftnar och åkte runt i.. jag har glömt årsmodellen jag har beteckningen och årsmodellen i några brev från Stor Åke någonstans. Tiden för dessa roliga minnen var på mitten av 60 talet... dvs mer än 50 år sedan... Jag har det på film. Roliga minnen du väckte. Fint skyltat.

    SvaraRadera
  12. Vad fint med rökfri perrong! Tycker en som inte röker själv.
    Härlig bild på tjejerna!

    SvaraRadera