onsdag, juli 10, 2019

Igår knäckte jag några nötter - eller försökte

God onsdagsmorgon! Ibland blir dagen inte som den skulle. Men jag är nöjd. Jag lyckades upptäcka en svår teknisk nöt igår förmiddag. Och då blir jag stolt, envisheten segrar, tack vare tålamodet, även om nöten kanske inte går att knäcka.

Det är fint att ligga i solstolen på balkongen och titta på när andra jobbar. Solen var varm och skön hela förmiddagen.

När det gällde TVn så tog jag tag i detta i skarpt läge och rodde hem fan i båten. Jag lyckades få in alla 18 kanalerna! Inte på det sätt som Telia och fastighetsägaren beskrivit utan helt på egna sökningar. Stolt, blev jag. Nu har jag fler kanaler än innan! Kul, för jag har tyckt att TVn varit rätt tråkig många gånger. Det är analogt, förstås, men det går bra. Text-TV finns. Jag älskar "kan själv".

Ja, timmarna gick och jag hann bara en liten vända utikring och bloggvandringen fick anstå.
Ljus och Kärlek

7 kommentarer:

  1. Duktigt jobbat! Hoppas dom nyfunna kanalerna har ett bättre utbud. Fast nu på sommaren är TV-n rätt trist genomgående... :-)

    Ha en finfin lill-lördag!

    SvaraRadera
  2. Visst blir man nöjd med sig själv när man lyckas lösa problemen utan att behöva be om hjälp.
    Bra jobbat!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Ja, med envishet och tålamod kan en komma långt. Och det gjorde du ju.
    Skönt med en hemmadag på balkongen. Lika bra att passa på.
    Önskar dig en fin onsdag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Bra kvinna reder sig själv och själv är bäste dräng :)
    Fast under sommaren är programutbudet förhållandevis trist.
    Morden i Midsummer har ju utgått... annars en bra sommarföljetong :)

    Att njuta och bara vara är viktigt och på Din balkong kan Du verkligen njuta och samtidigt vara närvarande.

    kram

    SvaraRadera
  5. Riktigt bra jobbat av dig! Visst känner man sig dessutom väldigt nöjd när man har klarat av en sådan sak på egen hand.

    Kram och ha en bra dag <3

    SvaraRadera
  6. Så himla duktig du är! Är impad och väldigt stolt över dig. Jag är raka motsatsen till dig och ringer supporten;-)

    Å vilket väder du hade igår! Tackar ödmjukast att du delade med dig till mig idag. Här var riktigt fint - 21 grader, vilket betyder ungefär 30 grader på balkongen. Å visst är det skönt att titta på alla andra som sliter, medan man själv kan ligga på balkongen och göra precis vad man vill - troligen ingenting;-)

    SvaraRadera
  7. Härligt balkongväder!
    Det gjorde du bra! Heja dig!
    Kram

    SvaraRadera