tisdag, juli 09, 2019

Gjorde en repa på stan - och kom hem med...

God tisdagsmorgon!
Nej, ingen ny TV, jag lyckades få tillbaka de sju kanalerna igen av mig själv. Får ta hjälp sen, ifall det går att fixa det större utbudet. Det är inte säkert, då min TV är sju år gammal. Det uppstod lite otydlighet i förra inlägget. Fastigheten ingick den 2 juli ett avtal med Telia (inte Tele2)

Först var jag på Rörstrand och Iittala Outlet och kollade efter en riktigt bra liten kastrull med lock. Min braiga gröna med vit keramik hade tjänat ut och nu hade dessutom knoppen på locket gått sönder. Jag har letat länge efter densamma sorten, men icke. Iittala har mycket fint och jag har fördel att ha så nära, men - jag gick därifrån.

Cervera nästa. Där fanns tre varianter som föll mig på läppen. Kollade Åhléns, men där var noll av intresse. Så då bestämde jag mig och hade 20 procent clubrabatt, icke att förakta. Jag tycker det är viktigt med köksredskap av bra kvalitet.

Något som var roligt, var också när Elin var här. Hon är väldigt miljömedveten och vi hade våra klimatsmarta diskussioner. Oerhört påläst 17-åring och hon lagade gärna maten här!

På Åhléns provade jag några huvudbonader 😀 Jag frågar nu min bloggpanel 😀
Vad tycks, vilken färg på baskern? Kepsen är vit. Den röda solhatten har jag redan.

Ljus och Kärlek

12 kommentarer:

  1. Duktigt av dig att fixa tillbaks kanalerna! Sju år tycker ju inte jag är gammalt, men i dagens läge så...

    Tycker absolut den roströda baskern klär dig bäst! :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Försökte kommentera i Din blogg igår både från dator och mobil men nix jag var "icke välkommen" ;-)
    Skönt det ordnade sig med tvkanalerna, för även om Du icke nyttjar tvn var kväll kan det ju ändå vara nått program Du vill se.

    Jag såg på nyheterna igår om pilgrimsvandring i Sverige, från Sundsvall till Trondheim. Kände att jo jag vill gå... men ja vi får väl se vad som händer.

    Jag gillar den ljusrosa baskern, Du är väldigt snygg i Din hatt.

    kram

    SvaraRadera
  3. Så skönt att kanalerna kom tillbaka. Sju år är kanske inte så mycket men när det gäller tekniken så är det.

    Grattis till en bra kastrull. Själv tycker jag att den ljusa baskern är bäst!

    Kram och ha en bra dag <3

    SvaraRadera
  4. S:t Olavsleden går 564 km från Bottenhavet till Atlanten.
    Den svensknorska leden startar utanför Sundsvall, i Selånger,
    där Olav Haraldsson i början av juli 1030 landsteg efter några år i landsflykt.
    Han gick med sin här till Norge för att kristna landet och ta tillbaka kungatronen.
    Leden utsågs 2010 till "Cultural Route of the Council of Europe".

    Om detta hade jag ingen aning... förrän igår kväll alltså :)

    kram

    SvaraRadera
  5. Det var väl bra att kanalerna kom tillbaka. Vi har ett kollektivt avtal med Telia, vilket ingår i månadsavgiften för lägenheten och vi har kanalutbudet Lagom. Vill man har fler får man betala extra.
    Jag gillar de roströda baskern.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Bra att kanalerna återvände! Tja, de som mycket annat lever ju sina egna liv.
    Ja, miljödiskussioner är spännande och intressanta. Men detta med miljön är ju inte direkt nytt. Man har ju egentligen vetat detta om alla hot väldigt länge.
    Vad gäller baskern så gillar jag den roströda bäst. Piggar upp mer.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Fint att det ordnades med TV kanalerna. Men 7 år är ju ingen ålder, tycker jag, vår TV är mycket, mycket äldre.
    Roligt att tjejen tyckte om att laga mat, det har hon säkert glädje och nytta av.
    Fint att du hittade en bra kastrull, det är viktigt.
    Jag tycker att det ser ut som om du passar bäst i klara färger. Du i hatten, är ju mitt i prick, ungdomlig tjej. Men den äger du ju redan.
    Kram.

    SvaraRadera
  8. svar Ja och Nej ;-) en bra dag skulle jag absolut fixa att gå 1 mil, men dagen efter kanske jag inte klarar mer än 3 km... ansträngning kräver energi och som Du vet beror det på antalet skedar.

    Men jag har ju inte dött än ;-) så nån gång kanske jag skulle kunna gå en längre vandring. Jag skulle vilja gå hela Kungsleden.

    kram

    SvaraRadera
  9. Vad gäller köksredskap håller jag helt med dig. Synd att ni inte verkar Le Creuset i Lidköping. Jag kör med det märket och Jamie Oliver.
    Alltså du är snyggast med den röda hatten. Basker vet jag inte om det är du;-) Men om jag"måste" välja så kör jag såklart på den orange baskern:-)

    SvaraRadera
  10. Me again: Glömde ju säga - bra att du fick liv i din tv igen. Vår ena tv är nog lika gammal som din, men där funkar alla digitala kanaler som vi har. Men här är det ju som sagt ComHem som gäller.

    SvaraRadera
  11. Nu måste jag nog skrida till verket ... jag behöver också en ny liten kastrull - min bästa saknar lock ...
    Bra jobbat att fixa kanalerna - vår tv är 10 år och den funkar bra med en digitalbox, frågan är hur den funkar framöver när vi nu ska ha en annan box och annan leverantör ...
    Val av basker ... jag tycker du klär bra i båda, men den orangefärgade ser piggare ut :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Tusen tack, bloggpanelen!
    Det står 6 till den roströda och 2 till den ljust rosa.
    Vem vet, men nu har jag fått lite ledning, tack!

    SvaraRadera