mÄndag, juli 08, 2019

Glad mĂ„ndag 😀 8 juli

God morgon 😀 och jag hoppas jag kan fĂ„ en glad dag idag. En vet ju aldrig i semestertider.

Glad bild frÄn Mariestad!

Glad bild frÄn Lidköping!

Det Àr nÀmligen sÄ att jag varit utan TV i helgen. Ja, skÀrmen sitter pÄ vÀggen och glor, men jag fick inget utbud. Fastighetsbolaget bytte ut ComHem och ingick ett nytt avtal med Telia 2 juli och dÄ skulle man göra nya sökningar pÄ sina kanaler. Det gjorde jag i torsdags och fick fram de sju viktigaste, inga problem, glad var jag.
Men pÄ fredag kvÀll, dÄ var allt bortsopat. Inga signaler, ingenting. Och nu har bolaget semester i fyra veckor.

Jag kÀnner hornen i min panna. Ska jag behöva köpa ny TV?? Kanske en digital-TV?
Vi fĂ„r se om jag Ă€r glad innan kvĂ€llen 😀

Det Ă€r bloggvĂ€nnen Carita som uppfunnit temat Glad mĂ„ndag!
Ljus och KĂ€rlek. Amen.

8 kommentarer:

  1. AjdÄ... En glad mÄndag med smolk i bÀgaren alltsÄ. Hoppas det ordnar sig!
    Fast sÄhÀr pÄ sommaren Àr det inte mycket att se pÄ TV i alla fall...

    Ha en glad mÄndag och hoppas det kommer rörliga bilder pÄ din skÀrm snart igen!

    SvaraRadera
  2. SĂ„ irriterande. Det beror pĂ„ tevens Ă„lder och vad den Ă€r utrustad med. Risken finns att du behöver byta ut den men det kan vĂ€l nĂ„gon ge besked pĂ„. Även om de har semester sĂ„ mĂ„ste det vĂ€l finnas nĂ„gon form av jour tycker jag.

    Kram och hoppas att det blir en glad mÄndag <3

    SvaraRadera
  3. Hoppas det löser sig med TV:n, annars blir det ingen glad mÄndag! Kram kram och lycka till!!!

    SvaraRadera
  4. Vackra och glada bilder! Men sÄ trist att tv-kanalerna försvann. Mne nÄgon ansvarig mÄste du ju kunn apÄ tag pÄ. Om inte annat sÄ ta hem en reparatör sÄ fÄr hyresbolaget betala. Eller kolla med Telia 2. Kanske du redan gjort det.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Hoppas det fixar sig ... att vara utan tv en kvÀll eller ett par gÄr bra, men fyra veckor! Nog bör det finnas ett journummer att ringa!
    Önskar dig Ă€ndĂ„ en glad fortsĂ€ttning pĂ„ det som Ă€r kvar av mĂ„ndagen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. För info, sÄ fick jag faktiskt in kanalerna igen förut. Jag hade fler innan, men det beror nog pÄ TVns Älder nu. FÄr se om jag investerar i nÄgot nytt framöver, jag tittar inte sÄ mycket, fÄr övervÀgas.
    Men GLAD MÅNDAG!

    SvaraRadera
  7. Bilderna gör skÀl för en glad mÄndag, de Àr hÀrliga och sÄÄÄÄ vackra!

    Hur f*n kan fastighetsbolaget byta ut Sveriges bÀsta tv-bolag ComHem mot Tele2. Det förstÄr jag verkligen inte. Var Tele2 nÄgra kronor billigare kanske. Suck. Tycker verkligen synd om dig hÀr.

    Oooops! Borde ha googlat först innan jag yttrade mig. ComHem verkar vara en del av Tele2. I sÄ fall Àr det ju Ànnu vÀrre. Ring ComHems kundtjÀnst i sÄ fall. Den har inte sommarstÀngt, dÄ jag ringde dom i fredags.

    Är dock rĂ€dd för att du Ă€r sĂ„ illa tvungen att skaffa en digital tv, men hoppas sĂ„klart att jag har fel. Åt andra sidan Ă€r tv-apparater ganska billiga nuförtiden (och hĂ„ller troligen inte lika lĂ€nge som din analoga).

    SvaraRadera
  8. RĂ€ttelse:
    Jag skrev att företaget bytte till Telia 2 juli. AlltsÄ den 2 juli bytte de till Telia.
    Inte till Tele2.
    Ja, nu har jag sju kanaler iaf.

    SvaraRadera