söndag, juli 07, 2019

Skyltsöndag 7 juli

God morgon och idag tjänstgör jag som kyrkvärd! Det skvätter på rutorna, så jag får förbereda mig för en cykeltur i regnställ. 14 grader, vad är det? Höst?

Just detta hotell här i Mariestad var stängt, men den lilla flickan satt kvar på trappan.

Lite historia om huset och en tillförlitlig väderstation.

 En berömd konstnär. Denna skylt satt på ett hus i gamla stan i Mariestad, förmodligen hans barndoms hus Klick! Klick igen! En spännande snubbe.

 Ett par tyska tänkvärda ord.
"Den stora lyckan är många gånger liten."

"Ingen njutning är övergående, då intrycket som den lämnar kvar, förblir." /Goethe

Pumita har uppfunnit skyltsöndag, BP förvaltar den.
Ljus och Kärlek 

10 kommentarer:

  1. Snyggt skyltat som vanligt hos dig denna söndag. Önskar dig lycka till med dagens uppdrag.

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. 14 grader det är svensk sommar!
    Fint skyltat har du gjort i alla fall.
    Lycka till med dagens tjänstgöring.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Härlig skyltning igen - älskar väderstationen i all sin enkelhet :-D

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Gillar ju den lilla som sitter på trappan.

    svar Storuman, inte Hemavan :)

    Tack för svar, jag förstår att de motorburna söker sig in mot centrum kvällstid.. och en korvmoj är ju rätt plats för gamla fina bilar :)

    kram

    SvaraRadera
  5. Mariestad är så fint. Jag tycker det är mysigt att gå i dom gamla kvarteren med
    sina kullerstenar! Vi har bott några gånger på Hotell Vänerport, som ligger så fint ut mot vattnet!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Absolut tydligt att vi varit i samma stad! En del skyltar känns bekanta :)Fina Mariestad är värt ett besök då och då :)

    SvaraRadera
  7. Kul med Mariestadsskyltar.Och denna typ av väderstation är rolig och finns lite varstans. Och jag gillar den. Roligt att nu via dig återkomma till just denna väderstation och det gamla huset. Känner väl igen det.Mariestad har ju många fina gamla hus.
    Bror kronstad kände jag alls inte till. Men vet nu lite mer om honom. Intressant!
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Kul att vi har lite lika skyltar idag, du har en väderstation, jag en vädersten! Och även lite fina ord om lycka!
    Ha det gott i den inte alltför varma sommaren! Kram!

    SvaraRadera
  9. Som Ingrid säger - 14 grader, det är svensk sommar det! Ge mig gärna tillbaka fjolårets sommar, tack!!!

    Den lilla dockan är såååå söt, trots eller på grund av att hon petar sig i näsan;-)

    Anki la också upp Väderstationen på det gamla huset - så himla roligt! Första gången att två bloggare som deltar i Skyltsöndag och bor på olika orter i Sverige la upp snarlika bilder med samma "tema". Såååå kul!

    Även övriga skyltar är toppen:-) Tusen tack för dem och länken:-)

    SvaraRadera
  10. Du o Anki har besökt samma stad nyligen ser jag. Hade gärna kikat in i bostadshuset med fransk, flåt fransysk flickpension. Konstnären känner jag inte till, oops. Fina ordspråk! Ha en fin julivecka, kanske får vi lite somrigare dagar?

    SvaraRadera