torsdag, augusti 29, 2019

Destination Värmland

God torsdagsmorgon! Lite smått och gott från igår. En dag som blev regnig och åskig men ändå ljus och fin. I naturen ser man att det är sensommar eller rent utav höst.

Här är vi ute i Otterstad och har tränat färdigt inför kvällens musikkväll. Solen sänker sig mjukt och behagligt och regnet är som bortblåst.

När vi kom in i kyrkan innan övningen, möttes vi av fina sångerskan Kiralina och hennes åtta veckors bebis. Maken var med och passade den lilla sedan.

Hela konserten blev stor succé. Kyrkan fullsatt och folk engagerade. En toppenkväll!

Bokläsningen fortsätter på både vanligt vis under dagen och lyssning på kvällen. Titta! En deckare på G! Den är bra och den har fått ligga till sig länge innan jag satte klorna i den.

Ja, idag blir det destination Värmland. Buss till Trollhättan och tåg till Kil. Och där tog bloggen slut. Vi syns igen när jag är tillbaka till min dator. Som vanligt finns jag på Instagram, som ju funkar i mobilen.
Ljus och Kärlek

9 kommentarer:

  1. Vad roligt att konserten blev så lyckad! Och i den vackra kvällen blev den säkert än mer välbesökt.
    Önskar dig nu fina dagar i Värmland.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt att konserten blev lyckad och kvällen så fin. Vilken ljuvlig liten bebis dessutom.
    Nu hoppas jag att du få härliga dagar i Värmland!

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Trodde bebisen var en docka... så tokigt av mig. Men jag tänkte rekvisita :)
    Jag hoppas Du har det bra i Värmland.
    kram

    SvaraRadera
  4. Stort GRATTIS till en succékväll! Å vilken lyckad bild på Kiralina och hennes bebis. Hon ser verkligen inte ut som om hon hade född ett barn bara åtta veckor tidigare. Så fin hon är, Kiralina alltså. Bebisen ser man ju inte så mycket av, förutom att jag tror att det är en tjej av kläderna att döma.

    Emelie Schlepp ringer en klocka. Tror jag läst några av hennes deckare, men minns inte vilka.

    Ha det nu toppen i Värmland med Sarah, Diego, hönsen och alla fina ägg:-)

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte först det var en docka hon hade i famnen! Så söt! Ha det riktigt skönt i Värmland. Kram

    SvaraRadera
  6. Men vilken liten ljuvlig bebis!
    Önskar dig en fin resa!
    Kram och trevlig fredag

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker solnedgång! Kul med en sån succé också :-)

    Ha det gott i Värmland!

    SvaraRadera
  8. Ja, är sommaren slut nu, vi går strax in i september. Denna sommar har gått alldeles för fort!
    Fina bilder och en trevlig kväll fick ni. Coolt av sångerskan att sjunga bara 8 veckor efter förlossningen.
    Ha det toppen på din resa !
    Kram

    SvaraRadera
  9. böcker har inget bäst-före-datum

    SvaraRadera