söndag, september 01, 2019

Skyltsöndag 1 september

God morgon, i ett förinställt skyltsöndagsinlägg. Jag är inte hemma, men hänger gärna på.
Den som förvaltar temat är bloggkompisen BP. Hos henne kan du se flera som skyltar.

Jag visar tre skyltar från Taizé.
1) Varje dag två dagstidningar i vuxenreceptionen.

 2) Här kan man få en uppfattning om vad det kostade i kiosken Oyak. Till självkostnadspris.

 3) Det här stod på ungdomsbespisningen.
Ett så självklart klimattänkande, men som det slarvas mycket med i världen. Men här verkade ungdomarna lyssna och man hjälptes åt med sysslorna.

Hemma hos mig slängs ingen mat heller. Det är bara att planera, bäst man kan.

Ljus och Kärlek

6 kommentarer:

  1. Verkligt bra priser! Och är det ingen som ska ha vinst så är det ju fullt möjligt att ha det så här. Kul med både fransk och engelskspråkiga tidningar. För att läsa artiklar på andra språk håller ju språket levande.
    Trist att man ens ska behöva uppmana folk att inte ta mer mat än vad man äter upp. Borde ju vara självklart. Men säkert behöver en del påminnas.
    Stor kram och ha det fortsatt fint i Värmland

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen bra priser och så förmånligt att få köpa till självkostnadspris. Bra service dessutom med två tidningar på morgonen.

    Kram och ha en härlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Fick ett gott skratt när jag såg tidningarna. New York Times en världstidning åsså La Croix. Ingen "Le Monde" eller "Le Figaro", Frankrikes största dagstidningar. Lustigt faktiskt.

    Den här gången läste jag rätt - prislistan alltså;-) Hur billigt som helst, och 10 cent rabatt om man tar med sig egen kopp/glas.

    Skylten på ungdomsbespisningen kunde lika gärna hängt på vuxenbespisningen också tycker jag.

    Toppen skyltar! Tusen tack för dom och länken:-)

    SvaraRadera
  4. Bra skyltat.

    Mycket mat slängs i onödan.

    kram

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är så trevligt med skyltar från hela världen som samlas hos BP. Det här med maten är ett riktigt tänkande.

    SvaraRadera
  6. Fin skyltning ... och visst är det så att planering gäller! Här kastas ingen mat :)
    Kram

    SvaraRadera