tisdag, augusti 27, 2019

Kiralina kommer till Otterstad!

God tisdagsmorgon och snart en elcykeltur! 

Jag har inte använt min elcykel så mycket som jag hade tänkt mig. Det har liksom varit enklare att ta Karin Monark in till stan. Men nu ska min Sigge Batavus få jobba. Jag ska cykla ut på landet och på en bra cykelväg. Det blir härligt i solens sken och med vinden fladdrande i håret under hjälmen.

 Här stod jag igår och väntade på skjuts till körövningen i Otterstads kyrka.

 Vände mig om och fick solen i ansiktet. 

Framme vid kyrkan och körövningen kunde börja, denna ljuva kväll.
Vi har konsert här i morgon kväll - onsdag. Vi får hit Kiralina Salandy och Con Brio Gospel får äran att sjunga med henne! Wow! Hela kyrkan kommer att gunga.

Kiralina var med på Sjung Gospel i januari i år i Berwaldhallen så jag har "träffat" henne. Fantastisk!

Nej, full fart nu. Blogglandia får vänta tills i eftermiddag. Ljus och kärlek, mina vänner.

8 kommentarer:

  1. Har ingen aning om vad Du pratar om men det verkar göra Dig glad och med det är jag nöjd <3
    Cykla är inget för mig, en elcykel vore kanske lättsammare... men jag nöjer nog mig med mina promenader.
    Ha en fin tisdag, kram

    SvaraRadera
  2. Kul med en tur på elcykeln och fint att du ger dig ut en bit i omgivningarna i det vackra vädret.Otterstads kyrrka känner jag väl till och vet att du sjunger med Con Brio. Men Kiralina Salandy hade jag ingen aning om. Men tittad in i länken.
    Strålande sol i Stockholm idag och nu +27 grader.
    Hoppas du haft en fin dag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Full fart som alltid!
    Önskar dig en härlig fortsättning på dagen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag cyklar när det finns möjlighet att göra det men nöjer mig med en vanlig variant. Kan dock tänka mig att en elcykel är bra när det handlar om längre sträckor eller rejäl motvind.

    Kram och ha en god cykeltur!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du fick en trevlig cykeltur!
    Neej! Nu ska jag markera bilar, bussar, över gångsställen och annat fiffigt för att få iväg de här raderna. Grrr.....
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Jamen visst har vi världens finaste högsommarväder just nu, och det ska fortsätta i några dagar till. Helt underbart! Smart att du tog Sigge idag, för vem vill trampa i 28 graders värme. Hoppas Sigge levde upp till förväntningarna:-)
    Höll nästan med Åsa angående Kiralina Salandy, men har ett svagt (kanske falskt) minne av att du nämnde henne i samband med konserten i Berwaldshallen.
    Hoppas du hade en toppen dag och en ännu bättre kväll både idag och framförallt imorgon.

    SvaraRadera
  7. Vilken bild på ingången till kyrkan , wow! Trist med tomma cykeldäck, men du fixade till det i alla fall!
    Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  8. Ljuset i sista bilden är fantastiskt, så även motivet.
    Full rulle!

    SvaraRadera