måndag, augusti 26, 2019

Glad måndag , älling 😀

Solig morgon, med frukost på balkongen! Bästa tiden!

Idag gör vi måndagen lite gladare - finns det något sötare?

 En nykläckt älling - eller ankunge. Nu är bilderna en vecka gamla, så ankungarna har blivit större. Jag får väl åka och okulärbesiktiga dem där uppe i Värmland.

 Det är Sarahs bilder - med copyright - som jag fått äran att visa. Tack, Sarah 💖 Hon har, förutom hönsen, även ankor. Det blir ankägg, såklart men ingen anka ville ruva, så därför fick hönan Pralin ställa upp som ankmamma. Vilket hon gärna gjorde.

Kolla blicken på Diego, där. Han känner ansvaret.

Det är bloggvännen Carita som håller i temat "Glad måndag"!

Ljus och Kärlek

10 kommentarer:

  1. Men vilken underbar liten ankunge ❤ Och Diego ser nästan lite skärrad ut :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det blev verkligen en glad måndag. Vilken gullunge! Kram

    SvaraRadera
  3. Men oj vilken gullig liten rackare! Superfina bilder :-)

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  4. Det var en gång en kyckling som hette Gullefjun <3 så himla söt liten en... kram

    SvaraRadera
  5. Visst ja! Älling heter det. Jag fattade först inte vad det var för konstigt ord. Söt är den i alla fall.
    Glad måndag på dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Verkligen ljuvligt söt!
    Ha en fin fortsättning på dagen!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jättefina anklingar! Och sötast är de ju som små. Härliga bilder!
    Och en riktigt bra måndag är det här i huvudstaden också. Skön sommarvärme dessutom och gott om trevligheter.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Både du och Paula visar upp fjäderfä idag:-))))) Är ni synkade eller;-)
    Sarah är lika duktig på att fota som du. Hon brås på dig kan jag säga:-)

    Söta är dom småttingarna, men fjäderfä är inte riktigt min grej.

    PS. Frukost och middag på balkongen. Ja, och där sitter jag fortfarande. Å om väderprognosen stämmer så får vi njuta av högsommarvärmen ett tag till:-) DS.

    SvaraRadera
  9. Men så söt! Älling har jag aldrig hört, nu lärde jag mej något nytt!
    Kram och sov så gott!

    SvaraRadera
  10. Men sååå söt! Älskar hundens blick också! :)

    SvaraRadera