söndag, augusti 25, 2019

Skyltsöndag 25 augusti

God morgon! Jag börjar dagen med ett knippe skyltar från Taizé och jag har flera kvar. Den som förvaltar temat är bloggkompisen BP. Hos henne kan du se flera som skyltar.

 Detta är nog min vackraste skylt. Den fanns precis innan gårdsbutiken.
"Gratis böcker"

Skylt om passioner i olika smaker. Och om öppettider. Enbart på förmiddagarna mellan 08 och 12.


"Parfums de terroir" rosa skylten till vänster - gårdsbutiken med frukter, hemmagjord glass, marmelader och vin. Som jag trodde förra året var en parfymfabrik 😀 För övrigt ett snärje av skyltar.

Jag hoppas på att denna dagen blir precis så solig som jag vill ha den och upp till 25 grader, det gillar min rygg, som har börjat gruffa lite. Dagen är fri för läsning i solstolen men lite senare i kväll har jag en aktivitet.
Ljus och Kärlek!

6 kommentarer:

  1. Jag trodde direkt att det var en parfymaffär men där ser man! Även idag har dagen börjat med sol vilket känns så skönt.

    Kram och ha en njutbar söndag <3

    SvaraRadera
  2. Härliga skyltar!
    Skylten med gratis böcker är verkligen fin.Och detta med gratis böcker är alltid ett lovvärt initiativ. Kul med alla de olika smakerna men man får se till att vara på plats i god tid då det är öppet. Men visst går det bra. Och att parfum betyder smak visste jag. Svårt dock att välja för det var stort utbud.
    I huvudstaden har vi strålande sol så det är bara att ta dagen till sig och njuta.
    Stor kram och trevlig söndag.

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas Du får det väder Du önskar.
    Bra skyltat och jo jag trodde oxå det var parfym :)
    kram

    SvaraRadera
  4. Väldigt sympatiskt med de där bokbytarställena. Sigtuna har, exempelvis.
    https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2017/09/ringa-gar-inte-men-lasa-gar-bra.html

    SvaraRadera
  5. ..och så färgglada skyltar! Ja, vilken härlig helg alla ni lediga har haft!
    Å tack för din omtanke Gerd! Blir så varm i hjärtat! ♥
    Stor KRAM till dig, det är ett tufft jobb man har!

    SvaraRadera
  6. Du har helt rätt! Den första skylten är min favo också. Man ställer böckerna man läst i "huset" och ger bort de till intresserade. Bästa återvinning, helt klart!

    När jag ser skylten " Parfums de terroir" tänker jag osökt på "terroristparfymer". Undrar varför;-)

    Toppen skyltar från Taizé. Tusen tack för dom och länken:-)

    PS. Kanooooon väder här hela helgen. Å det lär bli ännu varmare nästa vecka. Yiiippphhiiiieeee:-) DS.

    SvaraRadera