onsdag, augusti 21, 2019

Ska det Vara Skara, eller ska det Vara?

God onsdagsmorgon! Idag vill jag berätta om en roligt utflykt, som fyra av oss tjejer i gospelkören gjorde igår. Vi brukar ses ibland och hittar på något kul.

Denna gången gick resan till närmaste staden Skara.

Vi parkerade i närheten av Skara Domkyrka.

Kyrkan är en gotisk basilika och väldigt pampig katedral, anlagd omkring år 1000.


Inne i kyrkan fann jag stegen till himlen.

Det händer något, när många händer, medverkar till helhetens bästa.

 På detta anrika konditori intog vi sedan vårt fika. Det ser ut som om vi är färdiga men nej, vi hade inte börjat än 😀



Jag hittade en fin sjal i siden i en butik. Köpte den på chansning och fann passande kläder hemma, wow! Den ser turkos ut på bilden, men den går i grönt och det finns grönt i tunikan.

Dagen ser ut att bli rätt så solig och en temp som varierar mellan 16 och 19 grader. Jag ska utnyttja den och ge mig iväg ut. I morgon annonseras regn.

Önskar er alla en fin dag med ljus och kärlek! 💖

9 kommentarer:

  1. Jag har aldrig besökt Skara men ärkebiskopen Hammar som varit där har även arbetat i Åstorp. Så tjusigt det blev med scarfen. Jag gillar ditt klädval. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få komma till Skara. Det var längesedan. Jag bodde ju bara en timma bort när jag bodde i Sverige, men var där inte särskilt ofta.
    Snygg outfit, sjalen passade perfekt.
    Har tittat på de inlägg jag missat.
    Säjer inget om Greta.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Skara Sommarland & Bert Karlsson,
    ja det är vad jag tänker då jag hör Skara.

    Det verkar som Ni hade en bra utflykt.

    Fin scarfs.

    kram

    SvaraRadera
  4. Så pampig domkyrkan i Skara är och väldigt vacker och vacker blir du säkert i den där "kläboningen".
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Vad trevligt med en tur till Skara och jag känner igen både domkyrkan (min ena faster gifte sig här en gång i världen) och konditoriet. Eftersom jag hade en faster här så blev besöken här i Skara många. Kul nu att ni gjorde en tur hit.
    Så fin sjalen är! Och så bra den passade till det du hade.
    Stor kram och tack för utflykten.

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig utflykt ni kom ut på. Skara har jag aldrig varit i men det ser ut att vara en fin stad. Grattis till den snygga sjalen som verkligen matchar perfekt.

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera
  7. Precis som Åsa så tänkte jag också på Bert Karlsson Skara Sommarland, men staden har uppenbarligen mycket mera att bjuda på. Domkyrkan är verkligen imponerande med annorlunda fina detaljer på utsidan.
    Sjalen passar ju perfekt till klänningen. Bra shoppat där:-)

    SvaraRadera
  8. Jösses vilken fantastisk kyrka! Jag har aldrig varit i Skara.
    Perfekta färger med klänningen och sjalen!
    Sov så gott!

    SvaraRadera
  9. En riktigt pampig kyrka! Har nog aldrig varit i Skara ... men jag har varit i Vara! För sisådär 40 år sen!
    Snyggt klädval - passar fint!
    Kram

    SvaraRadera