mÄndag, december 09, 2019

Glad mĂ„ndag 😀 med Grattis!

December Ă€r en riktig födelsedagsmĂ„nad. Jag höll pĂ„ att fĂ„ denna lilla dockan i present, men det blev ett försenat grattis med fyra dagar.  Och egentligen skulle Sarah varit född efter jul 😀 SĂ„ hipp hipp hurra för 39-Ă„ringen och minstingen ida´, som Ă€r en bra bit lĂ€ngre Ă€n sin mamma!

Grattis till alla Anna! DÀr har vi Àldsta dotter Jessica som ocksÄ heter Anna och sÄ mig, som Àven tagit namnet Anna efter min mamma.

Jag var kyrkvÀrd pÄ LuciagudstjÀnsten igÄr eftermiddag. Det Àr fotoförbud under tiden men efterÄt lystes det upp sÄ att anhöriga fick ta kort pÄ de rara barnen frÄn Lillkören och Förskolan. Lucior, stjÀrngossar, pepparkaksgubbar och tomtar. Tror den minsta lucian var drygt tvÄ Är.

Det Àr ju slut pÄ, sedan lÀnge, att lÀgga ut andras barn pÄ sociala medier, sÄ jag har inga gulliga kort. Bara utegranen. Kollekten under december gÄr till Julinsamlingen "För alla flickors rÀtt till ett vÀrdigt liv".

IkvĂ€ll blir det gospeltrĂ€ning i Otterstads kyrka inför onsdagens konsert.  

Inspiratör till detta trevliga tema Ă€r bloggkompisen Carita - ett tema för att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje och alla som vill kan vara med!
Ljus och KĂ€rlek

11 kommentarer:

  1. Grattis pÄ namnsdagen! December Àr en riktig förarmÄnad hos dig har jag förstÄtt. Kram

    SvaraRadera
  2. FirarmÄnad ska det naturligtvis stÄ.

    SvaraRadera
  3. DÄ fÄr jag sÀga grattis till dottern och grattis pÄ namnsdagen. Anna Àr ett mycket vackert namn tycker jag.

    Glad mÄndag!

    SvaraRadera
  4. Grattis pÄ Anna dagen Gerd ...sÄ fin hon Àr din tös ..ha en fin mÄndag fina Gerd kram

    SvaraRadera
  5. Grattis pÄ Anna-dagen.

    Anna-dagen, Àr det nu lutfisken ska börja tillredas?
    Minns nÀr jag var liten att min farmor hade ett stort kar nere i kÀllaren dÀr hon stoppade ner hÄrd vit fisk som sÄg ut som stora trÀbitar ;-)

    Anna heter Js biologiska mamma, hon trÀffar vi mycket sÀllan... typ ja jag vet inte nÀr vi trÀffade henne sist, nÄn gÄng för kanske fyra, fem Är sen.

    kram

    SvaraRadera
  6. Grattis pÄ namnsdagen och grattis till din söta dotter!
    Vi hade en Àlskad Anna nÀr jag var liten, vÄr barnflicka.
    "Min Anna, min Anna", skrek min lillasyster nÀr mamma skulle försöka ta henne frÄn Annas famn.
    Glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Stort grattis till Sarah pÄ födelsedagen. Hoppas hon fÄr en bra dag pÄ alla sÀtt. Stort grattis ocksÄ till dig pÄ din namnsdag. Och Àven till andra Annor i allmÀnhet.
    Vad trevligt med denna LuciagudstjÀnst och sÄ fint att du var pÄ plats som kyrkvÀrd.
    Önskar dig en fin sĂ„ngkvĂ€ll och en trevlig mĂ„ndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Jag instÀmmer med alla gratulationer till dej ,Sarah och alla namnsdagsbarn! Anna Àr verkligen ett fint namn!
    Ha det gott pÄ trÀningen ikvÀll!

    SvaraRadera
  9. Grattis till Sarah och till dig pÄ namnsdagen!
    kram

    SvaraRadera
  10. Stort GRATTIS till vackra Sarah (bilden Àr helt enastÄende bra) och alla "Annor" i din familj. Anna Àr ocksÄ ett av mina tre förnamn, men jag har ju som vanligt ingen koll pÄ bemÀrkelsedagar, sÄ tack för pÄminnelsen:-)

    Å vilken fin folder om Gospel Christmas Choir. Snyggt och stiligt:-)

    SvaraRadera
  11. En glad mÄndag-hÀlsning att bli glad för!
    En vacker kvinna och ni har mycket att glÀdjas Ät tillsammans, mor o dotter.
    Kram!

    SvaraRadera