torsdag, december 12, 2019

Min julklapp till mig

Go´mors, galosch! Så här fint blev klippningen hos Annette på Bäverli Hills igår. Passande till gårkvällens konsert. Där hade vi rött och svart som klädkod och jag valde en helröd blus med svarta byxor. Man kunde också ha helsvart med röd detalj, så det blev en läcker blandning.

 Här går vi in till konsertövningen halv fem innan konserten klockan nitton.
Kyrkan fylldes på allt eftersom. Folk kom en timme i förväg och kyrkan var helt fylld, härligt!
Inget bra foto i mörker med min mobil och inga foton på oss själva. Det funkar inte under pågående konsert.

Jimmy Paulsson var vår fantastiske solist, den solist som var med och startade Scotts, förresten. Lidköping har många fina dansband genom tiderna. Exempelvis Cool Candys, Drifters, Svennes m.fl.

Bildresultat för dansband från lidköping"
 Gammal affisch, men sånt här har jag mittemot där jag bor.

Välbehövligt inköp, då ryggen inte fixar en vanlig dammsugare. Efter två tidigare utslitna skaftdammsugare, så fick det bli en ny, med julklappspris. Det är batteriet, som går åt. Hos mig tar det tre år. Mobiltelefonerna tar två år. Inget bra, för sakerna kostar tusenlappar. Inget är som förr, för då höll sakerna i evighet.

Dock vet jag att rentvättade kläder och handdukar inte håller sig rena i evighet. Så, med ljus och kärlek, drar jag till tvättstugan idag! Fullmåne idag, tänk på det.....

10 kommentarer:

  1. Jag har haft funderingar på att skaffa en sån där skaftdammsugare. De verkar vara smidiga och dammsugning är så jobbigt.
    Ha en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Det verkar mycket praktiskt med den sortens dammsugare. Dammsugning är verkligen en syssla som tar på ryggen.
    Så fin du blev i håret! Jag bara måste ordna en klipptid före jul.

    Kram och god torsdag <3

    SvaraRadera
  3. Så fin du blev i håret! Och extra roligt nu till konserten. Kul att kvällens konsert blev så lyckad.
    Bra köp denna dammsugare. Jag tycker man ska förenkla så mycket so det går.
    Instämmer helt i att kvalitén förr var mycket bättre och saker och itng höll i evigheter.
    Önskar dig en fin kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Tjusig frisyr! I morgon är det min tur att sitt i stolen hos frissan. Det behövs verkligen. Jag har aldrig testat en skaftdammsugare,men de verkar väldigt praktiska. Kram

    SvaraRadera
  5. Så snyggt det blev! Snygging! :-D

    Ha en fin Lucia imorgon!

    SvaraRadera
  6. Tjusig kvinna <3 och bra Du unnade Dig en bättre dammsugare, att städa är ju nödvändigt.

    kram

    SvaraRadera
  7. Så fin du blev i håret!
    Och en sån där dammsugare skulle jag också vilja ha. Jag irriterar mig alltid på slangen som lyckas sno in sig i stolar och fastnar och drar ner grejer på vägen!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Din frissa hon kan hon, jättesnygg blev du !
    Åh, en dammsugare utan sladd, vilken lycka, jag har börjat prata med min man om en sån ..vill verkligen ha det!

    Svar: du har helt rätt, det heter audionom och inte audiolog! Där blev det helt fel i min blogg!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Himla snygg frisyr! Å med en röd blus lär jag inte ha det minsta problemet att hitta dig i gruppfotot som du kanske lägger upp senare;-)

    Kul att er konsert blev en sådan succé!

    Grattis till julklappen och den nya familjemedlemmen. Glöm inte att döpa honom (eller det kanske är en hon), då brukar h*n hålla längre. Finns skaftdammsugare inte med sladd längre, bara med batteri? Det visste jag inte. Nu har jag lärt mig nåt nytt igen.

    SvaraRadera
  10. Du blev jättefin i håret:) Tittar in och önskar dig en trevlig Lucia. Kram.

    SvaraRadera