onsdag, december 11, 2019

En sorgens och en glädjens dag

Ikväll gäller det! Välkomna till Musik i Vinterkväll klockan 19 i Otterstads kyrka!

Ett bättre foto, lånat av kyrkans kommunikatör.

Idag blir det mindre tid i skrivarlyan. Jag ska först iväg med bussen för att klippa mig hos Annette. Sedan luncha och så åker vi iväg på eftermiddagen till kyrkan och är borta för kvällen. Skoj.

 Bild i rörelse. Satt och kollade klänningar men hann inte fota i tid här.

Konungens skål! Jodå, jag har haft koll på alla vackra klänningar (lägsta priset 25.000, om det är sant) och den fina maten, uppå faten. Klänningarna var lite uppstickare med miljötänk. Fanns en pappersklänning också (?).
Nej, jag satt inte uppklädd, men jag njöt kyckling i stället för anka.

Jag såg och hörde 17 stycken JAS Gripen flyga julgran igår, men fick inget foto. Bredvid flög en ensam Hercules. 

 Vila i Frid, Marie 💖🙏💖 Lilla Sparvöga. Alldeles för tidigt.
Ljus och kärlek

9 kommentarer:

  1. Synd att jag inte bor närmare och kunde besöka kyrkan och lyssna till er. Önskar dig Lycka till.
    Det är roligt att sjunga i grupp, men jag är inte så mycket för att uppträda, det skulle jag mer än gärna hoppa över.
    Du fick en härlig bild på kungafamiljen, just då de ska sätta sig ner.
    Ja, jag tittade också på alla fina klänningar, helt otroliga en del var. Förstår att de kostar mycket med pengar, men det verkar ju alla i dom där positionerna ha gott om.
    Ha det bra och varm kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Jag håller ärligt talat på att lacka ur på allt detta med "miljötänk" i preciiis alla lägen. Den där pappersklänningen? Vad har den gjort för att förbättra vår miljö? Förmodligen hade hon åkt bil typ 1000 gånger bara för att prova ut den...
    Men visst är det kul med alla vackra klänningar (och en del mindre vackra...). Gubbarna har det dock betydligt enklare när det kommer till att välja outfit.

    Visst är det tragiskt med Marie. På tok för ung!

    Lycka till ikväll nu :-)

    SvaraRadera
  3. Visst hade de fina klänningar, jag satt oxå framför TV:n och njöt av allt det vackra!
    Och Marie Fredriksson...så tragiskt och ledsamt, tårar föll här igår när jag läste allt fint som skrevs på sociala medier. Musiken lever kvar!
    Ha det så kul ikväll!!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Önskar er stort lycka till i kväll! Jag hann inte se så mycket i går men kanske kommer det lite i tidningarna eller på nätet.

    Kram och ha en bra dag <3

    SvaraRadera
  5. Nobelfesten var inget jag kikade på, såå vansinnigt tråkigt tycker jag ... men det var ett sorgligt besked med Marie Fredrikssons bortgång.
    Lycka till i kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag satt också och såg Nobelbanketten och jag tycker att det är synd att de kungliga damerna måste ha de där ordensbanden på sina vackra klänningar.
    Och Sveriges Mästerkock presenterade maten på ett väldigt trevligt sätt.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Är helt säker på att du och din Con Brio kör gjorde succé ikväll! Hoppas du lägger upp några bilder. Kul förresten att man ser dig direkt tack vare den röda blusen:-)
    Precis som Anki tycker jag också att Nobelfesten är urtråkig, lika trist som Vasaloppet faktiskt.
    Marie Fredrikssons död tog mig också hårt. Älskade både hennes och Roxettes låtar. Men jag är ändå glad att hon klarade 17 "bonusår" efter första behandlingen mot hjärntumören hon fick 2002. Men att gå bort vid 61 års ålder är hemskt.

    SvaraRadera
  8. Hoppas att konserten gick bra! Kan tänka mig att kyrkan var fylld till bristningsgränsen. Såg också Nobelbanketten och återupplevde de två gånger jag var med. Minnen för livet. Men klänningarna har nog gått upp i pris. (Har mina två kvar.)Vad gäller papper skulle jag inte vilja ha burit det. Min ena var i turkost thaisiden och den andra i chiffong i olika blå nyanser. Uppklädda var inte vi heller men god mat och dryck fanns.
    Så sorgligt med Marie Fredriksson.Men en svår cancer rår en inte på. Och den kom ju tillbaka. Har sett ett så fint minnesprogram i kväll med henne. Rörande.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Att Marie Fredriksson somnat in i sviterna av sin hjärntumör kändes oväntat, sorglig å ledsamt. Jag hade tidigare uppfattat att hon var frisk.

    Nobel och klänningarna ja, nej jag såg det inte jag missade det helt totalt då jag var så trött å inte orkade.

    Härligt med en välfylld kyrka.

    kram

    SvaraRadera