tisdag, mars 10, 2020

Avbokat - Biblioteket

 God morgon och jag bjuder på ett par våriga bilder från mitt bostadsområde. Jag traskade många steg här mellan husen igår. Perfekt vardagsmotion av nödvändig art. Och till sist en härlig gospelövning!

Efter långt betänkande så bokade jag av den planerade utlandsresan 3 juni. Det kändes otroligt skönt att ha tagit det beslutet, speciellt som det inte bara gällde mig. Jag tror det är rätt att ligga lågt med resor när det är smittorisk av Corona.

Mitt datorbyte gjorde att jag fick ett gratis nytt cloud att samla bilder i. Jovisst, käckt. Jag lade över alla mina 2000 bilder från mobilen och så raderade jag dem som var i mobilen. Okej! Allt försvann totalt, shit, så skulle det ju inte bli. På både gott och ont, en nystart blev det.

Biblioteket är en plats, som jag.... undrar Orsakullan idag.
Jo, tack, jag är mer än gärna en biblioteksbesökare. Gillar att stå i tidningshörnan och blicka ut över gågatan. Dessutom är det en skön miljö för att läsa dagstidningar.

Bilden kan innehålla: himmel och utomhus
Detta är omslagsfotot på Bibliotekets Facebooksida. Lägger fotot här då inte alla har FB som läser bloggen. I denna vackra byggnad, som jag jobbat i tills 2007.

Det är Orsakullan som håller i temat Mars 31 dagar.

Nu snart till tandis, hoppas på att slippa värk igen, håll tummarna.
Ljus och kärlek

9 kommentarer:

  1. Nu stärkte du mig i min övertygelse att jag borde avboka min resa jag också. Barnen tycker att jag ska åka, men det känns inte rätt.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ett klokt beslut att avboka resan ... inte roligt att resa i dessa tider, utan bättre att vänta tills faran är över.
    Så tråkigt med bilderna!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch vad den dumma coronan ställer till det... Inte kul att avboka, men man ska göra det man känner känns rätt.
    Vi har inga resor inbokade just nu och att boka nån... Nja, utöver Anders arm och pågående sjukgympa som gör att vi är strandsatta här, så avvaktar vi nog med det tills läget blir lugnare. Men, men. Man har ju ingen aning om var smittan riktigt finns, kan hoppa på en där man minst anar det.

    Självklart håller tummarna hårt att det har gått bra hos tandis!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det var ett klokt beslut. Det är ingen självklarhet att vi kommer att åka på vår resa i mitten av juli. Vi får helt enkelt se...

    Kram och ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  5. Jag tror det var rätt beslut att boka bort resan även om det så klart är trist.
    Coronaviruset verkar ju ta sig till varje världsdel och varje land.
    Det är motstridiga uppgifter hur farligt det egentligen är... och hur god beredskap vi har i Sverige.
    De första fem fallen av coronasmittade har upptäckts i Västerbotten.
    D sitter i hemkarantän, men vars de bor (troligtvis Umeå området) får man inte veta.
    Jag hoppas det gått bra hos tandläkaren å Du nu slipper ont.
    kram

    SvaraRadera
  6. Så fint och vårlikt det ser ut hos dig också. Visst är det skönt med både lite grönska och ljusare dagar.
    Fint med nytt moln att samla bilder i. Och att de nu finns på datorn gör ju inte så mycket.
    Vad gäller Corona är jag inte alls orolig även om jag tillhör en s.k. riskgrupp. Men man ska ju göra och handla efter det som känns rätt för en själv. Och för din del är det absolut klokt att fundera en extra gång. TRor det var ett bra beslut. Det kommer fler tillfällen.
    Maken åker till Spanien som planerat i slutet av mars och jag kommer lite senare. (Har en begravning i början av april.)

    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Det är många som avbokar sina resor i dessa tider och det tycker jag att man ska göra precis som man känner. Är man orolig så avboka, det känns ju bättre då. Så, du gjorde helt rätt.
    Fint att du är ute och vandrar, nyttigt och härligt.
    Härliga bilder och våren verkar ha börjat komma.
    Tråkigt med dina bilder, men ibland är det klurigt detta med tekniken.
    Håller tummarna för dig hos tandläkaren. Ett måste som man vill ha bortgjort så fort som möjligt.
    Var rädd om dig och varm kram.

    SvaraRadera
  8. Man ska absolut avboka om man känner sig orolig. Vi ska resa till Frankrike i början av april, men tänker inte avboka. Det får bli som det blir. Dit vi ska finns det inga turister så förhoppningsvis är det lugnt. Sen vet man ju aldrig hur det är på flygplatser etc. Man får väl följa utvecklingen. Men jag reser nog inte med buss till Stockholm på ett tag.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  9. Läste din kommentar på en annan blogg, och jag tycker ni gjorde helt rätt att inte ta några onödiga risker och avbokade resan. För som utvecklingen/spridningen av coronaviruset ser ut just nu lär det dröja ett tag tills läget har "normaliserat" sig både här, i Asien och i Europa. Skulle varken sätta mig på ett flygplan eller på ett kryssningsfartyg just nu och en tid framöver.

    Så himla tråkigt med "molnet" och alla förlorade bilder. Två tusen foton, verkligen SHIT! Gör som jag i framtiden, spara bilderna på nåt så simpelt som ett USB-minne. Misstänksam som jag är, har jag aldrig litat på "molnet".
    Tur är väl att du har så många bilder "sparade" på din blogg.

    Ni har ett väldigt läckert bibliotek i Lidköping. Ja hela staden är ju så himla fin.

    SvaraRadera