onsdag, mars 11, 2020

Tandis och blåmärken


Jag var hos tandis och fick fixat till min nya corona. Den sitter perfekt på vänstra sidan. Under de tre veckor som jag har fått vänta så har jag tuggat på högra sidan, för jag har haft en del ont på vänstra. På högersidan fattas en kindtand och det har varit svårt med tuggandet, nästan tappat matlusten. Jag längtar nu efter att sätta tänderna i en kotlett!!!

Jag bestämde mig för att göra en brygga till min glugg. Så i maj får jag en corona till, men det handlar om välbefinnande. Punkt slut.


Jag får blåmärken, sant eller falskt? frågar Orsakullan idag. Otroligt lätt att svara på, för det får jag.  
Det får även vår yngsta dotter och handlar om en bristsjukdom (Alfa-1-antitrypsinbrist = ett äggviteämne) som man kan vara anlagsbärare av. I dotterns fall blev hon sjuk och är numera dubbeltransplanterad.

Det är Orsakullan som håller i temat Mars 31 dagar. Ljus och Kärlek.

9 kommentarer:

  1. Välbefinnandet ska aldrig underskattas. Punkt slut.

    Jag får ganska lätt blåmärken men har inte forskat vidare i det.

    Kram och ha en fin onsdag <3

    SvaraRadera
  2. Välbefinnandet betyder väldigt mycket!
    Kram och ha en fin onsdag!

    SvaraRadera
  3. Jag ser inga bilder, men det går bra ändå!
    Hoppas att du snart vågar dig på en kotlett.
    Kram, Ingrid
    (som också får blåmärken p g a blodförtunnande medicin)

    SvaraRadera
  4. Tyvärr ser jag inga bilder. Har testat fyra olika webbläsare men det hjälps inte.
    Skönt med ett tandisbesök och att det hela verkar bli bra. En bra tandis är värd så mycket.
    Och kanske kan du snart få aptiten tillbaka.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Nu ska det vara åtgärdat med bilderna. Ett tekniskt fel, tror corona smög sig in där, haha....

    SvaraRadera
  6. Välbefinnandet är det viktigaste!

    Ha en fin eftermiddag och kväll :-)

    SvaraRadera
  7. Tur att det finns duktiga tandläkare. Annars hade man sett ut! Besvärligt när man bara kan tugga på en sida.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  8. Förstår nästan att du vill ha en corona/brygga till. Jag menar din tandis har ju så himla läckra lokaler att vistas i;-)
    Blåmärken får man ju automatiskt lättare/oftare när man är äldre, speciellt om man "slår sig" eller krockar med nåt. Bara att lära sig att var aningen mera försiktigt - pratar för mig själv alltså;-)

    SvaraRadera
  9. Skönt att tänderna är på plats! Å att du nu kan tugga bättre.
    Varm kram!

    SvaraRadera