mÄndag, mars 16, 2020

Glad mĂ„ndag! v.12 😀

Nuggets som stor och stolt tupp och populÀr herre bland hönorna!

Chicken Nuggets som liten och inneboende. Sittandes pÄ iPaden. "Hej, hÀr Àr jag!"
Dessa lĂ„nebilder frĂ„n Sarah bjuder jag pĂ„ idag. 

PrĂ€sten tyckte jag tog ett klokt beslut dĂ„ jag  pausar min idĂ©ella uppgift som kyrkvĂ€rd pĂ„ obestĂ€md tid. Sysslorna dĂ€r Ă€r inte lĂ€mpliga för nĂ„gon i #riskgrupp. VasaOrdenmötet i mars Ă€r ocksĂ„ instĂ€llt, helt rĂ€tt.
I morse kom besked att sÄngkörerna Àr instÀllda under tvÄ veckor sÄ vi för öva hemma sjÀlva, del som ska framföras pÄ PÄsk.

Orsakullan frÄgar om jag har nÄgon gammal sak hÀr hemma.

JodÄ, min prydnadskatt.

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje! 😀
Det Ă€r Orsakullan som hĂ„ller i temat Mars 31 dagar.

8 kommentarer:

  1. Haha! Vilken hÀrlig bild pÄ Nuggets som liten! Han blev verkligen en stor och grann tupp sen :-)

    Helt rÀtt tÀnkt Gerd - du fÄr vara rÀdd om dig i dessa tider!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken stÄtlig tupp, kul att fÄ se en bild av honom som liten ocksÄ.
    SÀger som Ama, helt rÀtt att du hÄller dig hemma!
    Sköt om dig, kram!

    SvaraRadera
  3. Fin tupp. Snart har vi en sÄn (eller flera) hÀr ocksÄ.
    Ja hÄll dej undan alla riskfyllda platser, och hoppas elÀndet corona drar förbi snart. Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för glada bilder! Önskar dig en glad mĂ„ndag.HĂ€r Ă€r folk ute och gĂ„r lĂ€ngs vattnet och det tycker jag kĂ€nns bra- Jag har avverkat 5 km. Ska ge mig ut en ytterligare en vĂ€nda i det vackra vĂ€dret. Lika bra att passa pĂ„.
    Bra att du tar hand om dig och Àr varsam och kanske kan lÄngpromenader eller cykelturer i naturen pigga upp lite extra.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. DÄ Du tillhör en riskgrupp Àr det nog bra Du hÄller Dig pÄ Din kant.

    SĂ„ fin tupp.

    kram

    SvaraRadera
  6. Det var en hÀrlig tupp att bli glad av! En fin prydnadskatt dessutom :D

    Kram och god kvÀll!

    SvaraRadera
  7. SĂ„ mysigt att tuppen bodde hemma hos dem som liten :)
    Det var nog klokt att pausa nu nÀr det Àr sÄ osÀkert!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kan sĂ€ga att Sarah Ă€r vĂ€rlden duktigaste fotograf. Bilden med Nuggets med sin knallröda tuppkam Ă€r en absolut höjdare. Å sĂ„ söt med Lill-Nuggets pĂ„ iPaden - hahaha!
    Dessa virustider Ă€r verkligen inte roliga. Det Ă€r som att leva i en skrĂ€ckfilm fast irl. Å du kan vara glad att du inte bor i Stockholm, för frĂ„n och med imorgon rekommenderas ju att 70 plussare inte ens fĂ„r gĂ„ ut lĂ€ngre. Inte trĂ€ffa nĂ„gon och inte ska vi handla lĂ€ngre. Suck. En himla tur att jag trotsade tidigare rekommendationen för riskgrupper idag, för nu Ă€r det ju allvar pĂ„ riktigt alltsĂ„. Dubbelsuck!

    SvaraRadera