tisdag, mars 17, 2020

Min första e-handel av mat

 Ja, någon gång ska väl vara den första, även om jag inte har bil.
Nej, jag är inte orolig av mig men jag kan följa rekommendationerna att inte besöka apotek och mataffärer på ett tag. Ja, vi får se utvecklingen.

Jag handlade mat i butik för några dagar sedan men så ville jag testa e-handel. Sagt och gjort, jag beställde från Willys igår, som gick enkelt och smart. Varorna är under betalningskontroll och i morgon eftermiddag finns de att hämta ut här.

Jag är ju den som vill titta på varan jag köper, men har studerat de här flinka unga biträdena som sköter om e-handeln och jag har fullt förtroende.

Jag får bära eller dra hem varorna härifrån, men jag har inte så långt att gå.

Jag tog mig i stället en välbehövlig promenad och det är bättre att vara ute i naturen än att hålla till i affärer. 

Kanske något för mig som stickar och virkar? 😅 Skämten florerar nu.  

Uttrycken som vi väl aldrig kommer att glömma från detta året, toapapper och karantän.

Orsakullan undrar om jag känner mig high tech och när? Jo, eftersom jag är redaktör i en känd idéell organisation och således publicerar inlägg hos dem, så ställs det höga krav på att hänga med i verktygens olika förändringar!
Det är Orsakullan som håller i temat "Mars 31 dagar" varje dag.
Ljus och kärlek!

13 kommentarer:

  1. Mycket smart val att handla så. Jag funderar också på att beställa via nätet.

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Det alternativet finns tyvärr inte här, så jag får gå till butiken i alla fall.
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Smart tänkt där Gerd! :-)
    Jag (som inte är i nån riskgrupp) VILL gå och handla. Det är i princip den enda anledningen som gör att jag får gå ut i nuläget.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Bra att lösa handlingen så. Men kör de inte hem maten till dörren och levererar. Kanske är olika . Men beställer vi hos ICA, Coop, eller Hemköp så levereras de till dörren. Tror kostnaden är marginell. Men å andra sidan kan det ju vara bra med en promenad också.
    Vi går fortfarande och handlar men har alltid mat hemma för ett par veckor så det är aldrig "panik" med något.
    Här är många ute och går och det känns bra tycker jag. Gårdagens strålande sol lockade många till Mälarens vatten. Grått idag men en långpromenad väntar.
    Skrattade gott åt toapappret. Ja, jag undrar över de som hamstrar livsförbrukningar av toapapper pasta och annat. Tror man månne att detta hjälper en från att slippa bli smittad eller att bli frisk snabbare.
    Önskar dig en fin promenad och en så bra tisdag som möjligt.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ditte: nej, de kör inte hem. Jag har bara 200 m så det fixar jag, likaväl som när jag går in i butiken. Detta var mer ett test också 😀 kram 😍

      Radera
  5. Vilka fina örhängen :)) Och väldigt praktiskt toalettpapper som går att tvätta och återanvända ha ha
    Idag har vi varit i Ängelholm och nu väntar skogen på oss.
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Spännande att se om du blir nöjd med varorna!
    Kände igen de tokiga bilderna på toalettpapper.
    Ha en bra kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Smart att handla på nätet! Jag behövde lite från apoteket och det beställde jag via apotea för första gången, men det gick hur smidigt som helst!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Virkade toapappret var ju kul!
    Du gör rätt i att få hämta din mat istället för att handla, bättre att vara ute och gå, varför ta risken när man inte behöver!
    Vi handlar på men det är ju dumt!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  9. Handla mat på nätet funkar inte här,
    visst kan jag kanske beställa, men jag får ändå hämta mina varor på affären, är faktiskt osäker på ifall ICA plockar ihop en beställning eller inte. Det går inte att köpa en sån där Matkasse Du vet...

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vet faktiskt inte om Willys har ett utlämningsställe i Arninge. Men det är fem kilometer härifrån, och då måste jag iaf ta bilen. Så jag föredrar den lokala ICA. Tror att alla supermarkets liksom alla bussar/tåg med mera kommer att vara folktom snart. Eller rättare sagt det är de redan.

    Toarullen har jag sett, men inte örhängena - hahaha:-)

    High tech är jag absolut inte, varken vad gäller software eller hardware. Klarar inte ens av WordPress blogg-plattform. Antar att du jobbar i WP för MODs inlägg. Stor eloge i så fall!

    SvaraRadera
  11. Perfekt tillfälle att testa att handla på det här sättet! Det kanske visar sig vara jättebra! :)

    SvaraRadera
  12. Jag tycker ändå du redan från början här fick med en hel del high tech som ändå handlade via e-handel :). Utöver att du skriver inlägg :).

    Jag tänker på er nu som ska hålla er hemma så mycket det går, hoppas verkligen att du känner att du kan göra saker på dagarna hemifrån också? :)

    SvaraRadera