söndag, mars 01, 2020

Skyltsöndag v9 och ny månad mars


Dagens skyltskörd börjar med ingången till fiket i Skara, där vi var i fredags och käkade räksmörgåstårta. En härligt strålande solig och blå himmelsdag.

Här har vi åter igen Skara domkyrka. Hon firade tusen år för sex år sedan, då var det stort jippo. Vi tre sopraner var med i gospelkören och uppträdde då.

Här var vi ett annat gäng igår och brunchade. Så mysig väntsoffa på trottoaren till restaurang Skafferiet. Väldigt trevligt och gott alltihopa, bilder på den läckra maten kommer i morgon.
Jag ser nu att jag fick häftiga spegelbilder i fönstret.

Sommarjobb 2020
Det är väl såhär jag ska stå när jag väntar på bussen? Båda tummarna på mobilen och benet sådär käckt upp i vinkel. Obs, en reklambild.

 Jag har just bjudit på söndagens skyltutmaning. Denna mest roliga utmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀

Första mars idag och ettårsdagen av denna bloggutmaning. Hur firar du denna dagen? - frågar Orsakullan. Svaret blir att jag lutar mig tillbaka och bara mår gott 😀

Det är Orsakullan som håller i temat "Mars 31 dagar" varje dag. 

12 kommentarer:

  1. Ingen snö... ingen vinter :)

    Bra skyltat "tummen upp" :)

    Gillar "väntsoffan"... skönt att kunna sitta ner å vänta in resten av sällskapet.

    Ha en fin söndag, kram

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt med en tur till Skara och visst är domkyrkan här imponerande. Vad roligt att återse "Skafferiet". Har stannat här ett par gånger med gäster när jag varit på jobbresa. Verkligen både gott och trevligt har det varit. Och bra läge för att också ta en titt in i domkyrkan.
    Ja, första mars. Och vårmånad! Inte dumt alls.
    Önskar dig en fin söndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Snyggt skyltat som vanligt! Man kan inte annat än bli på bra humör när man ser en sådan härligt blå himmel.

    Kram och god söndag <3

    SvaraRadera
  4. Ser ut som vårren kommit till dig. Väntsoffan gillar jag. Ser inbjudande ut. Kram

    SvaraRadera
  5. Skafferiet såg inbjudande ut. Kyrkan så kul.

    SvaraRadera
  6. Efter den fina Skyltsöndagen gör du helt rätt i att luta dig tillbaka och "bara" må gott:-)
    Härligt med så soliga och fina bilder som definitivt väcker vårkänslorna, speciellt bänken utanför Skafferiet. Å som vi alla:-) vet så sätter vi oss gärna ned och väntar i solen även om det bara är några få plusgrader.

    Måste säga att jag aldrig textat med mina tummar - på mobilen alltså. Jag använder precis som de flesta 50-plussare pekfingret.

    Tack för den härliga skyltningen och länken:-)

    SvaraRadera
  7. Det var en imponerande ålder på domkyrkan som också är en imponerande byggnad.

    Fint med soffan utanför restaurangen. Här är parkbänkarna täckta med snö.

    SvaraRadera
  8. Skara ser mysigt ut, härliga bilder. Jo bra om man kan stå så där avslappnat och bara njuta ,-)
    Ha det jättefint
    KRAM från mig Primrose ,-)

    SvaraRadera
  9. Oj, vilken gammal och imponerande domkyrka.
    Snyggt skyltat, och den sista reklamskylten fick mej att längta till sommaren!
    Kram och sov så gott!

    SvaraRadera
  10. Härlig blå himmel över kyrkan, förstår att dom tjuvstartar med uteserveringen eller utebänken.

    SvaraRadera
  11. Mattan på bänken utandör Skafferiet ser inbjudande ut att sätta sig ner på.
    Ha en fin vecka!
    plippar jag med pekfingrarna

    SvaraRadera
  12. Haha sådär brukar jag med stå i väntan på bussen/skjuts haha

    SvaraRadera