mÄndag, mars 02, 2020

Glad mĂ„ndag 😀 - Mars vĂ„rmĂ„nad

God morgon, mina vĂ€nner! God mat glĂ€der vĂ€l de flesta, sĂ„ jag börjar med minnet av lördagens förtrĂ€ffliga brunch. 

Jag tog sĂ„ mycket kallskuret sĂ„ jag orkade inte mer utav det varma. Men skulle vilja ha tagit om av svampomeletten, den var gudomlig. Även Jansson och köttbullarna var egengjorda, mums.

SÄ ville jag ha efterrÀtt, sÄklart. Jag valde minisemla, citronfromage, tog lite hallonsylt och grÀdde.

Mars Àr första vÄrmÄnaden enligt mÄnga, har du badat ute nÄgot i Är? frÄgar Orsakullan.
Jag hĂ„ller med om vĂ„rmĂ„naden men, hujedamej, svarar jag, skulle aldrig komma pĂ„ tal med utebad nu! 

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje! 😀

Det Ă€r Orsakullan som hĂ„ller i temat Mars 31 dagar.


Ljus och KĂ€rlek.



9 kommentarer:

  1. SÄ gott allting sÄg ut! Perfekt med minisemla för det brukar vara alldeles lagom.
    Förvisso Àr mars den första vÄrmÄnaden och jag Àlskar att bada men det finns grÀnser Àven för mig. Först i slutet av maj kan det bli aktuellt :D

    Kram och glad mÄndag <3

    SvaraRadera
  2. Det ser ju jÀttegott ut alltihop!
    Det Àr nog inte mÄnga som har badat ute Ànnu i Är.
    Ha en Glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. SÄ mycket gott! Och de dÀr samlar tallrikarna har vi som frukostassietter, de Àr jÀttefina!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj! Jag skulle nog inte ens orka Àta upp den dÀr första tallriken... Duktigt av dig att fÄ i dig allt det dÀr! SÄg vÀldans gott ut :-)

    Ha en bra start pÄ veckan!

    SvaraRadera
  5. Men va mysigt o gott ser det ut :) visst Àr det vÄrkÀnslor i luften nu :) kram fina Gerd

    SvaraRadera
  6. VĂ„rmĂ„nad? Big no no :D Än Ă€r det lĂ„ngt till vĂ„r... vi har vinter till mitten av april skulle jag tro, nu pĂ„ senare Ă„r har vi börjat fĂ„ snöfritt framemot Elins födelsedag. KlimatförĂ€ndringar ;-)

    Go mat Àr viktigt, det gör ju faktiskt att man mÄr sÄ mycket bÀttre :)

    Just nu snöar det hej vilt och jag tycker det kÀnns ovanligt kyligt trots termometern bara visar pÄ minus 9.

    Ha en fortsatt fin mÄndag, kram

    SvaraRadera
  7. VÀnner tillsammans med god mat och dryck Àr alltid en bra kombination tycker jag. Och sÄ blev det ju i lördags.
    Och visst Ă€r det skönt att vi kommit in i mars , första vĂ„rmĂ„naden. Men vi hade i Stockholm flera fina vĂ„rdagar redan i februari. Jag noterade blĂ„sippor lĂ€ngs Årstaviken och det Ă€r ett gott vĂ„rtecken.
    Även idag ljuvligt vĂ„rvĂ€der hĂ€r att glĂ€djas Ă„t.
    Önskar dig en fin mĂ„ndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Har aldrig förstÄtt hur du kan vara sÄ smal med de mÀngder mat du Àter. Du mÄste ha en otroligt god ÀmnesomsÀttning, som sÀkert mÄnga skulle kunna dö för;-)

    JÀttegod mat, speciellt den i "första omgÄngen". Kul att man har Jansson med pÄ menyn, för den rÀtten serveras ju vanligtvis bara kring jul och nyÄr. SÄ gott!

    Utebad, nu???!!!!! Aldrig i livet, "over my dead body" bokstavligen alltsÄ;-)

    SvaraRadera
  9. Mycket gott att bli glad Ă„t!
    Köttbullar och mini-semla :-)
    Glad onsdag!

    SvaraRadera