tisdag, april 28, 2020

Blommor och så

Klockan 05.30 i förrgår såg det ut så här från min balkong. Numera kan jag aldrig få de där underbara bilderna vid havet, som på Öland, Kanarieöarna eller liknande. Jag har min parkering, men faktiskt ligger Vänern precis där solen gick upp.

Visst kunde jag ta mig en promenad till stranden en tidig morgon! Men, nej. Jag ligger så gärna kvar i sängen till klockan 08 och då är det kört 😀

Jag köpte åtta växter och fick med mig dessa på cykel hem. Så har jag gjort förut, det går bra. Det mesta går med lite vilja.

Väl hemma, så blev det så här. Jag har ytterligare ett par hängamplar.

Nej, nu farten på med frullen, hungrig! Sedan bär det iväg till tvättstugan. Perfekt, då det är solgömme idag. Och bara 5,9 grader.

Idag undrar Orsakullan om jag är bra på fräckisar?
Nej, det är jag inte, men lyssnar eller läser gärna några, för skratta bör man, ändå dör man 😀
Ljus och Kärlek

12 kommentarer:

  1. Vilka fina blommor! Härligt att lysa upp med lite färg :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Fin utsikt från balkongen!.
    Härliga blommor, fint blir det,-)
    Vi har inte köpt några ännu.
    Ha det jättefint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Så vackra blommor du köpt! Nu får du ju hur fint som helst på balkongen. Här är det för tidigt att sätta ut någonting, så pelargoniorna får bara vara ute ett par timmar varje dag.
    Ha en skön tisdag i tvättstugan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Så fina dina blommor är! Nu ångrar jag nästan mitt beslut att vänta med sommarblommorna. Passande nog ska jag in om växthusbutiken så kanske faller jag för någon frestelse.

    Kram och fortsatt fin tisdag <3

    SvaraRadera
  5. Avlångt är vårt land, än är det långt till någon utplantering här hos mig, men jag har rabarber på G och en övervintrande pence har kmmmit fram.

    Fina blomster Du har på Din balkong, en fröjd för ögat :)

    kram

    SvaraRadera
  6. Fin utsikt från din balkong! Och fina blommor, som säkert kommer att trivas hos dig!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vackra växter! Och trevligt att göra i ordning lite mer på balkongen. Fint att du fick med dem hem.
    Soluppgångsbilden är jättefin men jag kan förstå att du gärna velat se Vänern i stället för parkeringen. Men man kan ju inte få allt. Ohc du bor ju fint ändå. Kansk eskulle det bli sjöutsikt om du bodde högre upp. Men å andra sidan sitter man ju inte så ofta och stirrar ut heller.
    Vi har haft mulet idag men nu är solen framme så det blir en vända ut.
    Trevlig tisdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Å vad gör du uppe "mitt i natten"????? Men bilden blev helt fantastisk. Inget fel alls på den utsikten. Gillar du inte parkeringsplatsen är det ju bara skära bort den - från bilden alltså;-)
    Hoppas du väntade lite med att plantera dina fina blommor, för inatt och idag hade de nog frusit rejält.
    Är inte heller duktig på fräckisar. Kan inte ens säga att jag är så förtjust i dom heller;-)

    SvaraRadera
  9. Vilken fin soluppgång, de ser jag mest när ja gär på jobbet, annars sover jag också vid den tiden.
    Så fina blommor du köpt, jag ska snart köpa något mer till vår balkong.
    Nej, fräckisar är jag inte heller så bra på, men skratta bör man!
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  10. Utsikt mot en parkering kan vara hur bra som helst, spännande till och med.
    Vi prövade på det när vi bodde i Funchal och hade hur mysigt som helst att titta på den. Solenstigeruppbilden är fin, njutbar. Snart kan du sitta ute bland dina vackra sommarblommor på balkongen och bara njuta din frukost när solen stiger upp.
    Ha det gott! <3

    SvaraRadera
  11. Så fint du får det på balkongen. Och härligt morgonbild!
    Sköt om dig! Kram!

    SvaraRadera
  12. Du har ändå lyckats att fånga soluppgången. Så fina blommor du har handlat och så fint du har fått på din balkong. Trevlig dag ❤
    Kram

    SvaraRadera