onsdag, april 29, 2020

Saknar de små

Det blir inte så ofta som vi ses nuförtiden. Jag är farmor åt de här ljuvliga barnbarnen Sally 2 år och Lowe 6,5 år. Senast vi sågs var i början av januari och nu kom Covid-19 och då ser jag ingen alls inom den totala familjen.

Dessa små bor i Örebro och det är en fin stad att besöka. Jag har varit en hel del där tidigare.

Jag bad min son Thomas att skicka några bilder i vart fall. Visst är de härliga! Och små barn växer så fort.
Det blir kanske av att videoprata, det är bara att ta itu med det.

På tal om video, så deltog jag i ett Webinar i måndags. Min laptop krånglade med ljudet men till slut fick jag till det på iPaden i stället. Allt var på engelska, och det var med utländska läkare och experter och så MOD, som hade arrangerat det hela. Frågan handlade om Covid-19 såklart.
Idag blir det ett till Webinar och på svenska. Har anmält mig och ska försöka lyssna och se på det. Coronapandemin och spetspatienter. Får se hur jag lyckas.

Idag visar sig solen delvis och 7 grader här. För kyligt, jag ville hellre ha de varma dagarna tillbaka, 22 var inte dumt. Ljus och Kärlek!

10 kommentarer:

  1. Men åh, vilka finingar, dina barnbarn! Visst är det den svåraste coronaeffekten, den att man inte kan krama barnbarnen. Mitt treåriga barnbarn, som i princip har fattat att vi inte kan komma för nära varandra, gjorde ändå slag i saken när vi träffades utomhus på behörigt avstånd. Han smet från sin familj och sprang bort till mig och kramade mina ben. Så gulligt. Och så svårt att inte kunna böja sig ner och ta upp honom i famnen!

    SvaraRadera
  2. Ja, du Gerd ... känner igen mig i din barnbarnslängtan. Jag har dem bara en mil bort, men det kunde lika gärna var 100 mil, för jag får inte träffa dem ändå. Casper och Ludvig pratar jag med i telefon ibland och Charlie har jag fått videochattat med på messenger, men det är liksom inte samma sak!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilkennfröjd för ögat åtminstone att få se dessa fina barbarn men visst längtar man att få träffa dem live. Ta hand om dig ��
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fina barnbarnen är! Och roligt att du fick bilder.Men kansk ekan ni ses via Skype, "Facetime" eller liknande. Jag brukar prata med mina nästan varje dag och det är så roligt.
    Har inte sett mina barnbarn sedan långfredagen och då ute. Jätteroligt! Men i veckan ska jag ta tåget till Uppsala och första klass. Där är det gott om plats och SJ har ordnat det väldigt bra. Annars ska jag låna eller hyra en bil över dagen. För att ses utomhus kan vi ju göra.
    Fint med Webinar, ett bra sätt att vara med. Har också varit med om ett par vad gäller resor och COVID 19.
    Lycka till med dagens Webinar.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Så gulliga bilder på dina barnbarn. Visst saknar man barnbarnen men det är tur det går att se dem via olika program på datorn. Det blir mycket datoranvändning numera och jag gissar att det är så för många. Kram

    SvaraRadera
  6. Söta barn, förstår så väl att du saknar dom, blir tårögd, jag saknar mina barnbarn! Precis de växer så fort!
    En STOR KRAM till dig
    Primrose ,-)

    SvaraRadera
  7. Så fina de är och jag förstår mer än väl att du saknar dem <3 Vi har ju förmånen att bo nära lilla S och träffar den lilla familjen en gång i veckan. Dock saknar jag att hämta henne på förskolan, speciellt med tanke på alla dessa barn som jag träffar dagligen. Det brister liksom i logiken...

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder på Sally och Lowe. Å du har rätt, Sally har verkligen blivit stor. Det känns som om hon föddes igår... Tiden går fort när man har roligt, eller hur det nu var...

    Sju grader! Det var två mer än här. Grått var det också och en och annan liten regnskur kom ned. Precis som du vill jag ha 22 grader tillbaka, men enligt SMHI lär det dröja ett tag innan vi slipper frysa...

    SvaraRadera
  9. Så söta barnbarn, och så svårt att inte få träffa dem. Hoppas det vänder snart.
    Hoppas också att värmen kommer tillbaka snart!
    Varm Kram!

    SvaraRadera
  10. Jag förstår mer än väl att du längtar efter de söta barnbarnen. Vi får hoppas att det här eländet har en ände och att vi snart kan få umgås med nära och kära som vanligt.
    Ha en god natt!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera