söndag, maj 03, 2020

Skyltsöndag v 18 - Stadd på vandring?

En liten skyltvandring startar här och nu!
Djuraffären nästgårds mig har ett specialerbjudande i dessa coronatider "Ring, om du ej vill komma in. Endast kortbetalning".
När vi hade Mia katt, så var vi ofta här och handlade.

Nästgårds mig ligger också Kronocampingen i Lidköping.
Jag gick en runda där igår och kollade beläggningen. Den var väldigt god, trots enbart svenska gäster. Det härliga vädret lockade många att vara ute, ja det var verkligen en kanondag.

Jag gick förbi uteserveringen, där det var anmärkningsfritt, men jag kan tänka mig att avståndet lätt tätnar mot kvällningen. Jag förstår inte folks nonchalans mot det samhällsfarliga viruset, hujedamej.

Läste detta nyss: Stor raggarträff i Lidköping urartade!

Den här byssjan på campingtomten tyckte jag var kul. En extra Bed & Breakfast (eller är det bara ett förråd)!

Dagens tidsperspektiv.

Jag har just bjudit på söndagens skyltutmaning. Denna mest roliga utmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀

Orsakullan frågar idag om jag brukar gå på vandring. Svar: Inte just nu, men det har jag gjort massvis med gånger och då menar jag skogsvandringar i lite omväxlande terräng, säkert under 30 års tid. Det hände att vi tidigt på morgonen bestämde oss för, att nu åker vi till Tivedens nationalpark och vandrar! Eller så åker vi till Tresticklans nationalpark i Dalsland, där man kan vandra in i Norge.

Jag har också pilgrimsvandrat på Caminon i Spanien i oktober år 2012.
Sen jag sålde bilen 2017, så har det inte passat att ta mig ut på samma sätt. Men en varm sommardag, kanske jag tar el-cykeln ut till Källstorp och ö-världen, vem vet.

Ljus och kärlek

13 kommentarer:

  1. Tack för skyltvandringen :-) Vilket härligt väder att vandra i också!

    Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  2. I dag är det vandrarväder, men jag tror att det passar med en promenad också, så det ska jag ta mig en nu.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Speciella snygga skyltar hittades på din vandring.
    Njut av det vackra vädret!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Visst lockas man ut och extra mycket om vädret är fint. Trevlig skyltvandring! Tack för turen. Undra just om det lilla grå huset är ett förråd. Verkar väl litet för att få in en säng- Kanske en hundkoja fungerar.
    Läste om raggarträffen. Men man kan ju undra varför i hela friden inte polis och ordningsvakter bromsade det hela innan. Max 50 personer är tillåtna. Känns lite som flathet. Kanske är det brist på poliser men man hade väl kunnat få förstärkning från grannstäderna.
    önskar dig en fin söndag och kanske blir det en lugnare kväll än den igår.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Svar till Ditte: Jag vet inte om du läste hela länken jag lade, med det var tusentals. De hade planerat Tidaholm, men där fick kommunen reda på det och kunde stoppa. Så planerade de Hjo, likadant där. Men Lidköping blev helt överraskade. Polisen bröt ju detta kl 00.
    Jag tror inte de var så särskilt utanför mitt denna gången utan på andra områden, som vid Mc Donalds. Jag varken såg eller hörde något.
    Uddevalla hade också haft streetracing.

    Jag blir så förb på denna totala hänsynslösheten. Här sliter folk i vården natt och dag.

    Nej, jag ville bara förklara och det är nog inte sista gången i år. Och den här Big Power Meet ligger i luften och dallrar...
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Har du inte funderat på en till katt? dom är mysiga.
    Vilket sött bed & breakfast, stå plats kanske, men sött ,-)))
    Det kommer nog att vara fullt på den campingen i sommar!
    det gäller att göra som de föreskriver, håll avstånd!
    Ha det fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  7. Snyggt skyltat som vanligt! Nu ska jag kolla din länk för att se vad som hände hos er.

    Kram och ha en fin kväll <3

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart väder du bjuder på!! Och naturligtvis härliga skyltar men den där spontancruisingen blev jag arg, ledsen och besviken över....precis som du så undrar jag vad det är folk inte fattar????
    Ha det så gott och så hoppas jag att morrondagen blir lika fin för dig <3 Kram!

    SvaraRadera
  9. Gillar sista skylten bäst :D

    Vädret kan Du ju absolut inte klaga på... härligt :)

    Folk är nonchalanta och verkar tro att det värsta är över.

    kram

    SvaraRadera
  10. Kul initiativ, stanna ute och betala med kort, tror fler affärer skulle tjäna på det. Funkar det att sova stående i Bed and breakfast :)

    SvaraRadera
  11. Vilken somrig skyltning! Love it! Är glad att campingen har gäster, om än bra svenska. Det vore ju synd om även campingplatser fick gå omkull. Å där träffas man ju ofta utomhus, vilket gör det lättare att hålla avstånd.

    Raggarträffen hade jag kunnat köpa om den inte hade urartat på det sättet. Fylla är alltid illa och har ingenting med cruising att göra. Det är faktiskt ytterst sällan att förare av raggarbilar kör berusade. Att inte respektera reglerna som gäller för restaurangerna just nu är såklart helt oansvarigt. Bra där av ägaren som stängde McDonalds. Det var modigt gjort!

    Den där lilla badhytten är ju såååååå söt. Ett hotellrum i miniformat. Där får man nog inte vara längre än 1,60 m;-).

    Å japp, ordet mañana har fått en helt annan innebörd i dessa coronatider.

    Tusen tack för en toppen Skyltsöndag. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
  12. Jätteskojig bed&breakdfast - får en säng verkligen plats där?

    SvaraRadera
  13. Härlig skyltning!
    Ang. den där spontancruisingen så undrar man ju hur de tänker ...
    B & B ... kul!
    Ha en fin ny vecka!
    Kram

    SvaraRadera