fredag, juni 12, 2020

Fem en fredag Dagens Ord - đŸ‘« en bröllopsdag

Morgonen börjat kanon med stor sol och det kommer att bli jÀttevarmt!
Dagens frulle med en Lena Linderholm kopp och fat intagen pÄ den soliga balkongen!


EliseMatilda stĂ€ller idag frĂ„gor om "Dagens ord"
  1. Vilken Ă€r din relation till begreppet ”gröna fingrar”? JodĂ„, jag har vĂ€l rĂ€tt sĂ„ gröna fingrar Ă€ndĂ„. Lyckas inte med allt, men vissa slag av vĂ€xter.
  2. Vad skulle du vilja ha i din drömtrÀdgÄrd/balkong? Jag Àr rÀtt nöjd med min balkong, men skulle vilja ha nÄgra hyllor med blommor, men det kan jag inte fixa sjÀlv.
  3. Hur kryddar du helst din mat? Inte sÄ salt, men gÀrna pepprig och örtig.
  4. Vad för typ av vĂ€xter gillar du bĂ€st? Solrosor fĂ„r mig att le. Även ringblommor. Kan vara att de Ă€r fĂ€rgstarka.
  5. Om du fick sÀtta ett namn pÄ en vÀxt, vad skulle det vara? Solgerd. Jag vill lysa som en sol för andra och Gerd betyder "gÄva" och/eller "den som tillhör gÄrden".
De hÀr blommorna strÀcker ut en hand till varandra!

Nu vill jag gratta Sarah & Mathias pÄ deras 10-Äriga bröllopsdagen idag!

 Detta och en video, var det som jag letade efter i början pĂ„ veckan!

💖Ljus och KĂ€rlek💖

20 kommentarer:

  1. Vilken hĂ€rlig dag! Å sĂ„ fina bilder frĂ„n bröllopet, grattis pĂ„ deras dag! Blommor och sol gillar vi mycket!
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
  2. hÀrligt att börja dagen pÄ balkongen, min 88-Äriga mor har alltid haft balkongen som sitt oas, hon har alltid odlat blommor, kryddor och Àtit egna tomater hela sommaren.

    SvaraRadera
  3. Gratulerar pÄ bröllopsdagen, sÄ fina bilder.

    Frukost i solen Àr en vÀlsignelse.

    Idag skolavslutning och för första gÄngen nÄnsin fÄr inga förÀldrar sÀtta sin fot pÄ skolomrÄdet... trÄkigt, men ja det Àr bara att gilla lÀget.

    kram

    SvaraRadera
  4. Solgerd Àr ett storslaget namn och passar dig!!
    Solrosor Àr sommar för mig. HÀr vÀxer Àngar med solrosor intill vÄrt boende.
    HÀrligt att kunna Àta frulle pÄ balkongen.
    Vilka fina bröllopsbilder!
    Grattis till brudparer!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fint namn Solgerd och vÀldigt kul med namn som betyder saker. Jag var lite mer vimsig med mitt namn, skapat utifrÄn mina Àlskade =) Det sÄg vÀldigt hÀrligt ut med frukost pÄ balkongen. Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera
  6. Vackert par och bröllopsbilder ,-)
    Solgerd var sÄ fint namn pÄ en blomma sÄ jag hoppas du fÄr tillfÀlle att döpa en ,-) Ovanligt och passande.
    SÄg koppen direkt pÄ din bricka, lÀser sen att det Àr Lena Linderholm som mÄlat, otroligt fin. hon Àr duktig!
    Sen var det nÄgot mer jag skulle kommentera, men minnet försvann! Den lilla kommentarsrutan gör ju att jag inte kan gÄ tillbaka...DÄ försvinner ju texten!
    Ha det jÀttefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  7. Vilken hÀrlig start pÄ dagen!
    Solgerd var ett fint namn sÄ det tycker jag borde införas :D

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  8. Solgerd var ju ett utmÀrkt blomnamn!

    SvaraRadera
  9. Tjusigt har du det dÀr! Gillar det turkosa fastÀn jag Àr rÀtt svartvit sjÀlv :-) Hyllor, javisst! Men jag Àr inte heller hÀndig, hyllorna stÄr pÄ golvet, men ett par kunde nog finnas pÄ vÀggen - men jag kan inte och vÄgar inte borra :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Verkligen en vacker dag att njuta av. FörstÄr att du gjorde det. Vi satt ocksÄ ute och Ät en hÀrlig och god lÄngfrukost. Men jag satt förstÄs i skuggan. SÄ mycket roligt att titta pÄ.
    Och varför kan inte en blomma fÄ bli kallad solgerd. Vore verkligen passande. Kanske en gul blomma Och visst Àr det vackert nu med bÄde alla vackra blommor och den skira grönskan.
    Vad roligt att du hittade bilderna och videon pÄ Sarah och Mathias.SÄ fina de Àr.
    Stort grattis till dem frÄn mig ocksÄ.
    Önskar dig en finfin fredag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Att Àta frukost utomhus i solen Àr ju helt underbart. Vi fÄr passa pÄ att njuta nu. Hoppas det blir en helg med utefrukostar för oss alla!

    SvaraRadera
  12. Stort GRATTIS till Sarah och Mathias pÄ deras stora dag! Stort GRATTIS till dig ocksÄ för dina gröna fingrar :-)

    Ha en fin fredagskvÀll!

    SvaraRadera
  13. Solgerd, ja det Àr ju du! Lyser upp dagen som en sol. Trevlig helg

    SvaraRadera
  14. hÀrligt att Àta frukost ute. söt vÀxt i ampeln. ringblommor tillhör min barndom. har alltid gillat dem

    SvaraRadera
  15. Solgerd lÄter vÀldigt trevligt. Fina bilder!

    SvaraRadera
  16. Sarah Àr ju sÄÄÄÄÄ vacker! Stort, stort GRATTIS till Sarah och hennes man:-)
    Tycker ocksÄ om din fina balkong! TÀnkte du sÀtta upp en hylla dÀr din solstol stÄr? Kolla pÄ nÀtet. Det finns ju bÄde sÄdana i metall och trÀd och i "retrolook", alltsÄ sÄdana som redan Àr rostiga. Tycker de Àr skitsnygga.
    Å gröna fingrar har du definitivt. Din blomstersamling speciellt dina orkidĂ©er Ă€r ju helt fantastiska!

    SvaraRadera
  17. Solgerd, sÄ fint! :)
    Solrosor och ringblommor Àr riktiga favoriter hÀr. BÄda sorterna har lyckats vÀxa pÄ sig bra, Àven om nÄgra spÀda solrosor kapats av sniglar (trÀdgÄrdens marodörer).

    SvaraRadera
  18. Det er sÄ trivelig med en veranda i sola som man kan sitte for Ä spise frokosten sin. God helg!

    SvaraRadera
  19. Ser hÀrligt ut och vilken fin Lena Linderholm mugg!
    Roligt ocksÄ med frÄgorna och svaren.

    SvaraRadera
  20. HĂ€rligt med en balkong om det Ă€r lagom varmt, som det ser ut att vara sĂ„ hĂ€r pĂ„ morgonen. Visst hĂ€lsar blommorna pĂ„ varandra :-). HĂ€rligt ocksĂ„ att kunna fira en tioĂ„rig bröllopsdag. Önskar dem all lycka i framtiden.
    Kram frÄn Ingrid

    SvaraRadera