torsdag, juni 11, 2020

Vår bästa tid är nu

  
 Återigen en härlig dag igår och efter balkonghäng och annat så tog jag en cykeltur. Passade på att kolla torget lite.

Jag kan nog hålla med om att vårens färg verkar vara svart för en del.
Ett himla bra sätt att ta en selfie med lite bakgrund, förresten 😀 jag, som inte har någon zoom. Smart.

Lite spontan gatubild från ströget.

Lite go mat, har ingen dött av. Fläskfilé i skivor, kokt potatis, morot, purjo. Och det där glaset rött. Förgyller. Skålar med TVn, balkongen var för kall nu.

Bilden får tala för sig själv. 

Orsakullan frågar: Vad föredrar du, en solig sommardag, eller en sommardag med regn?
Lätt svarat på den frågan. Sol sol sol i mitt sinn´!

Ljus och kärlek!

13 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Ja, det är verkligen en fin tid nu!

    SvaraRadera
  2. Ser fint ut på ditt torg. Det börjar röra sig mer och mer folk ute nu. Hoppas bara de tänker på att hålla lite avstånd. Läste att en del struntar totalt i det. Lite själviskt kan jag tycka. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, vi vill ha sol och värme i vårt land där vintern känns så lång! Lite regn kan ju få komma på natten :-)
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så illa kan det väl inte vara?!?
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Haha! Smart sätt att smygfota :-D

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder från din dag. Jag håller med om att visst ska det vara sol på sommaren :D

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  7. Så härligt Du verkar ha det trots isolering så gräver Du icke ner Dig.
    Att sätta guldkant på vardagen är jag dålig på... ska bli bättre.
    Sol är nödvändigt, sol behövs för vi ska överleva vintern.
    kram

    SvaraRadera
  8. bra sätt att njuta nu, sitter på altanen så ofta det går.

    SvaraRadera
  9. Fint att kombinera både balkonghäng och en cykeltur.
    Och att unna sig att äta gott är viktig och dessutom både gott och trevligt. Något vi också satsar på.
    Vi satt ute länge igår även efter att balkongmiddagen var över. En ljuvlig kväll hos oss.
    Önskar dig en fortsatt fin torsdag.
    Stor kram från ett sommarvackert Stockholm.

    SvaraRadera
  10. Din mammarazzi-selfie är helt underbar. Hur f*n lyckades du med det? Kompositionen är en höjdare:-) Du har zoom på din kamera, om du glider över skärmen med två fingrar kommer det upp ett "streck". Där kan du ställa in zoomen genom att med ett finger dra den där lilla pluppen till höger. Omständligt, javisst. Roligt, inte ett dugg. Men din Samsung har zoom i alla fall. Min man har en Samsung, och där gör man så.

    Kul förresten att se att huvudgatan visar många människor. Då vet man att man lever i alla fall;-)

    Har aldrig förstått hur du kan vara så fantastiskt smal när du äter sådana stora portioner. Tror många är avis på dig där;-)

    SvaraRadera
  11. Svar: Nej då, du ligger 1 1/2 år före mig;-)

    SvaraRadera
  12. Härligt du har det fina Gerd, ja jag föredrar en solig sommardag :) idag blir det roadtrip :) ha en fin fredag kram <3

    SvaraRadera
  13. Ja bästa tiden är utan vidare nu!
    Gäller att njuta.
    Kanske inte glömma coronan, för den finns kvar - men att njuta så gott vi kan ändå nu när det går att vara ute.

    SvaraRadera