onsdag, juni 10, 2020

Rhododendron och sommarprat

Gomorron! Det jag sökte hittade jag på en extern hårddisk, så det är lugnt.

Men när jag ändå höll på med minnenas allé så genomsökte jag alla USB-minnen, för att leta efter andra saker, som jag glömt bort.
Sorterade, rensade, tömde. Vet ni att tiden bara försvinner?

 Det är gott med sådana där utbrott. Nu var det ju en fråga från yngsta dottern, som utlöste det hela. Men varför inte bara ta frågan? Nej, det smakade mera.
Gamla kameror var ju tomma, jag ville bara kolla kvaliteten.

De här rhododendronbuskarna hittade jag i Stadsträdgården.


Orsakullan: Sommarprat är något som många lyssnar på under sommaren. Är det något för mig?
Svar: Nej. Jag har lyssnat på några, men glömmer oftast bort klockslaget och jag är inget för repriser.

Trevlig onsdag med ljus och kärlek!

8 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd du gjorde där :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Sommar i P1 och brukar försöka lyssna på dem varje dag, helst liggande ute i solstolen. Repriser gillar jag inte. Det är fusk!
    Så fina bilder av rhododenronbuskar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Fina rhododendron!
    Jag gör tvärt om mot dig, jag lyssnar på Sommarpratarna på podradio när det passar mig. Ingen skillnad för mig. Vissa pratare är mycket intressanta, medan vissa är lite tråkiga.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder på rhododenron! Hoppas vi hinner se våra blomma på landet när vi kommer upp efter midsommar.
    Jag är jättedålig på att lyssna på sommarpratarna, blir bara någon per år, men då måste de tala väldigt tydligt så jag kan hänga med, med min dåliga hörsel!
    Ha en fin sommardag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det bra att gå igenom en massa men oftast så blir det ju inte av om det inte finns en direkt anledning. Och den fick du ju. Perfekt att då passa på att sortera vidare.
    Rhododendron är så vackra nu. Härliga bilder från Stadsträdgården.

    Vad gäller sommar brukar vi lyssna på "Sommar". Tycker oftast de är väldigt bra och varierande. Kanske inte direktsänt men det är repris på kvällen. Och om jag inte gör det så laddar jag ner program jag vill höra och lyssnar på i efterhand.
    Är jag hemma har jag ofta P1 på.
    Strålande väder här i huvudstaden så dagens andra runda väntar.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Fina bilder på blomman jag inte kan stava till ;-)

    Sommarprat har jag bara hört av misstag... är ingen radiomänniska.

    kram

    SvaraRadera
  7. Vackra blommor, "svår stavad blomma" ,-))
    Ja håller man på och fixar med något så går tiden fort!
    Sommarprogrammen lyssnar jag inte till, de är säkert bra men just den tiden har vi annat ,-))
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  8. Rhododenron buskar i olika färger är otroligt fina, och det verkar finnas hur många buskar i olika färger i din stadspark.
    Bra att du gav en förklaring till att du grävde fram dina gamla kameror. Å det verkar ju vara ordning på dig, då du hittade allt du ville.

    SvaraRadera