tisdag, juni 09, 2020

Rotation bland gamla kameror - leta, leta

 
Morrn! Jag börjar denna underbara dagen (som för mig började redan kl. 05.15, kunde inte somna om) med att visa lite färgsprakande blommor och blader, för det gör mig så glader!

Här ser ni att det är grönt runt torget i Lidköping. Den bild som jag lade upp i söndags, var med flit tagen koncentrerat på den nya platt- och gatstenssättningen, så det såg lite grått ut för det.

 Hade jag väntat tills igår eftermiddag med att blogga "Glad måndag" så hade jag fått med att jag fick en överraskning i brevlådan. Det var en fördröjd morsdagspresent! 😀

Jag fick ett uppdrag igår också och det gällde att leta bild och video, tagna för tio år sedan. Det fick mig samtidigt att dra fram alla gamla kameror, samma ålder på dem, kanske några år till på ett par. Laddade batterier och försökte få igång. En Nikon, en Casio, en Samsung och en Olympus. Alltså, min mobilkamera är vassare, men ingen höjdare på zoom!
Jag klarade uppdraget att få fram foto och video, japp 😀

Orsakullan: Böcker hör lite sommaren till. Vilka böcker har du tänkt läsa eller lyssna på? Jag har Karin Smirnoffs tredje bok på väntelistan "Sen for jag hem".

Det blev en frulle på balkongen, japp, för solen kom precis när jag dukat fram i köket, så det här åkte ut!
Ljus och kärlek!

9 kommentarer:

  1. Jag väntar på samma bok som du. Mitt husbibliotek har inte fått in den ännu, men den kommer nog snart.
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Försåt bilden är fantastisk. Vilka långa, gula hängen! Du har haft en hel del kameror förstår jag. Det är så kul att dokumentera det mesta och när man sen sitter och kikar på bilderna får man uppleva det en gång till....dubbel glädje. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga blommor och blader! :-)

    Mina gamla kameror is no more... När jag skaffar en ny kamera är anledningen att jag har tagit sönder den gamla ;-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. En ljuvlig dag även här i Stockholm med frukost å balkongen och urgoda kalljästa/övernattsjästa frallor. Bra och god start.
    Och visst grönskar det fint på stadens torg. Men knepigt att få med både den och plattorna.
    Vad trevligt med en försenad morsdagspresent. Piggar upp.
    Kul med uppdraget! Och att du fick till det. Men ska man zooma rejält så är det få mobilkameror som räcker till. Blir lätt oskarpa bilder. Min ena Canom har 40 x zoom så jag kan härifrån få in Globens plattor på ett avstånd av fågelvägen på ca 5oo meter. Men man får då ha ena armen lutat mot något.
    Karin Smirnoffs tredje bok är bra tycker jag. Har även gillat de andra
    två.
    Önskar dig en fin tisdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Mobilkameran har typ gjort att de flesta numera bara använder mobilen till att fota... man drar inte med en extra kamera.
    Jag tog tidigare typ alla bilder jag lade ut i bloggen med min systemkamera, men sedan jag ramlade å skadade zoomen så började jag fota med mobilen.

    Hos Dig är det verkligen sommar å blomster.

    Jag läser nu Jan Mårtenson, Dödligt hot.

    kram

    SvaraRadera
  6. Visst är det fint med gullregn och syrener, ja allt som blommar nu!
    Så fint du fick med all grönska vid rådhuset.
    Jag fick äta lite frukost i smyg vid datorn i morse, skolarbete samtidigt via Zoom, men det gick!
    HA en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  7. Du lyckas alltid fånga fina blomster och så härlig överraskning att få en gåva på posten.=)
    Jag har så många böcker som jag har på lager men jag måste ta tag i läsandet. Jag är en bokperiodare. Nu promenerar vi mycket ochvennochvannan dag handarbetar jag. Trevlig tisdag <3
    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst blir man glader av blommor och blader så vi får passa på att njuta av naturen.
    Härligt att du lyckades med ditt uppdrag!
    Jag har beställt samma bok på bibblan men får nog vänta ett tag misstänker jag men det gör inte så mycket.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  9. Japp, frukost på balkongen även här! Grönskan runt det nya gångstråket är otroligt fin, liksom alla olika färger på blommor och träd. Riktigt läckert.

    Har du gamla bilder/filmer kvar i kameror? Har du inte laddat ned dom på datorn eller USB-minne? Men jag är impad att du hittade vad du behövde.

    Sedan ser jag att du lyckades med att göra ett perfekt kokt ägg till frukost. Precis så vill jag också ha mina ägg:-)

    SvaraRadera