mÄndag, juni 08, 2020

Glad mĂ„ndag 😀 Uteserveringar

 HĂ€r var helgens nybakta bönfrallor! GlĂ€djande och gott.

Nationaldagsfrukost med den fina Portmeirionkoppen, inköpt i Wales, med Lena i Wales som guide.

Jag har redan hunnit bita i ena frallan, eftersom det var molnigt dÄ, men sen, sÄ kom solen och kameran!

Japp, hĂ€r kom middagen ocksĂ„, sĂ„ var det gjort 😀
FlÀskkarré, stekta champignoner, purjolök och sallad.

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje! 😀

Orsakullan undrar om jag besökt nĂ„gon uteservering sĂ„ hĂ€r i juni? Nej, det har jag inte Ă€nnu, men det kan bli. Kollade lite hur det sĂ„g ut i lördags.



Jag mĂ„ste bifoga en kommentar till det förra inlĂ€gget om konstverket "Andning" Det Ă€r frĂ„n Ruth i Virginia:
"Konstverket "Andning" Ă€r ju helt i prick, med tanke pĂ„ mannen som dog under ett polisknĂ€. "I can´t breathe" var hans sista ord. đŸ˜ą""

Önskar alla ljus och kĂ€rlek!

9 kommentarer:

  1. SÄ roligt att du gillar bönbrödet, och visst Àr de lÀtta att göra! Du har fÄtt dina sÄ runda och fina ocksÄ!
    Hoppas denna dag blir finfin ocksÄ.
    Kram

    SvaraRadera
  2. SÄg goda ut dom dÀr bröden :-) Trodde först att det var den vÀldans söta musen pÄ stenen hade varit framme och tagit sig en tugga ;-)

    Ha en bra start pÄ veckan!

    SvaraRadera
  3. Dina frallor ser sÄ goda ut. Vilken frukost Vacker kopp söt katt ,-) Ser bÄde gott och mysigt ut!
    Naten likasÄ ,-)
    Inget besök pÄ nÄgon uteservering hÀr heller.
    Ha det jÀttefint KRAM ,-)

    SvaraRadera
  4. Fint att fÄ till bönbröden. TyvÀrr fungerar det inte för min mage med bönor.Har testat Susjos recept pÄ bröden. Men nej. Jag gör övernattsjÀsta frallor och grÀddar dem bara 8 minuter pÄ morgonen. Blir vÀldigt bra.
    Och frukost pÄ balkongen Àr ju en sÄ bra start pÄ dagen.Vi försöker ocksÄ Àta dÀr sÄ fot vÀdret tillÄter.
    Vi satt ute och Ät frukost men nu har det mulnat pÄ. Ska Àgna dagen Ät att planera lite resor inför sommaren. I alla fall fundera pÄ vart vi vill Äka.
    Vad gÀller uteserveringar sÄ besöker vi lite olika nÄgra gÄnger i veckan. Har nÄgra favoriter dÀr det Àr gott o plats.
    Roligt att lÀsa Ruths kommentar om konstverket. Och just andning Àr ju en viktig del bÄde av vÄra liv och de som mist dem bÄde i Corona och pÄ annat sÀtt.
    Önskar dig en fin mĂ„ndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Bönbröd... be en bön Ä brödet Àr klart ;-) nej förlÄt jag bara skojjar :)
    Uteserveringar har vi inte Àn sÄ lÀnge... beror pÄ vÀdret.
    kram

    SvaraRadera
  6. Glad mÄndag till dig med! SÄ gott det sÄg ut bÄde din frukost och din middag.
    Det sÄg helt okej ut pÄ uteserveringarna fÄr jag sÀga.

    Kram och ha en fin kvÀll <3

    SvaraRadera
  7. Du verkar vara helt sĂ„ld pĂ„ bönbrödet som Susjos introducerade. Å balkongfrukostar Ă€r lyx tycker jag. Man tror nĂ€stan att man Ă€r pĂ„ semester;-)
    SĂ„ fint du hade byggt upp "tornet" med jordgubbar:-)
    Himla kul att se att uteserveringarna i Lidköping inte ligger öde lĂ€ngre. Å social distansering verkar vara garanterad dĂ€r. Dessutom Ă€r det ju ute och inte inne. SĂ„ det ska du absolut utnyttja nĂ€r det blir riktigt varmt.
    Ruth tÀnkte helt rÀtt nÀr hon associerade konstverket till George Floyd. I sÄ fall köper jag till och med den trÄkiga fÀrgen pÄ konstverket.

    SvaraRadera
  8. Vilken lÀckra frallor. Jag Àr helt usel pÄ att baka, men Àter gÀrna! NÄn mÄste ju vara "publik" ocksÄ. Vi har inte varit pÄ nÄgon uteservering Ànnu, men det kommer vÀl hoppas jag! Vi Àr mycket försiktiga, men isolerar oss inte helt!
    Kramar och var rÀdd om dig!

    SvaraRadera
  9. Trodde att jag tidigare kommenterat detta inlÀgg, men troligen lÀste jag det bara, skrev en kommentar och inte tryckte pÄ sista knappen. Har hÀnt förr!
    Roligt att se din fina Portmeirionkopp och ett fint minne för oss bÄda. Har sÄ fin bild av oss frÄn Portmeirion. Tack för lÀnken ocksÄ.
    God mat ocksÄ.

    SvaraRadera