mÄndag, juni 15, 2020

Glad mĂ„ndag 😀 Badat?

 Min balkongfrukost med Lidl´s hembakta bröd och kaffe i en rysk kopp 😀
Kopp och fat Àr köpt pÄ en loppis nÄgon gÄng och Àr vÀldigt vackert, tycker jag. För mig Àr vÀrdet ögonfröjden.

En knopp blir till ros. Fotat hÀr pÄ min gÄrd. GlÀdjande.

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje! 😀

 Orsakullan frĂ„gar om jag tagit ett sommardopp Ă€nnu? Nej, det lĂ€r nog dröja. Varför? TillfĂ€llet har inte kommit Ă€n.

Nu sticker jag ut pÄ ett uppdrag. Hatar vrÄltidiga morgnar men ibland Àr det av nöden tvunget.
Ljus och kÀrlek!

12 kommentarer:

  1. Jaaaa, jag hÄller med dig, vilken vacker kopp!!! Och rosorna, helt ljuvliga med sina blommor och knoppar som bÄdar gott <3 Kram!

    SvaraRadera
  2. HĂ€rliga bilder att bli glad av och vilken vacker kopp!

    Kram och glad mÄndag!

    SvaraRadera
  3. FrÄgan Àr om det blir nÄgot dopp i böljan den blÄ i Är? Förra sommaren blev det inget.
    Ha en glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. SÄg hÀrligt ut dÀr pÄ balkongen :-)

    Ha en fortsatt glad mÄndag!

    SvaraRadera
  5. Visst Àr det trevligt att duka vackert och anvÀnda de saker man har och tycker om. Koppen Àr jÀttefin! Och fint att börja med frukost ute.
    Vi satt ocksÄ ute och sÄ skönt.
    Fint med blomknoppen och det skulle vara roligt att följa en och samma frÄn knopp till den slÄr ut.
    HÀr blir det en tur till Uppsala och barnbarn och döttrar idag. GlÀdje!
    Önskar dig en bra dag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. JÀttefin rysk kopp, gott att dricka morgonkaffet i kan jag tÀnka mej.
    Nej, tidiga mornar gillar man inte!
    Fina rosor.
    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hur kaffekoppen Àr Àr viktigt, den ska ju vara sÄ dÀr perfekt :)

    Morgonkaffe smakar nog allra bÀst :D

    Fina rosor.

    kram

    SvaraRadera
  8. Hoppas det var ett trevligt uppdrag! det gör ont nÀr knoppar brister, men sÄ vackra dom Àr!
    Kramar denna gladmÄndag!

    SvaraRadera
  9. Den koppen Ă€r verkligen vacker! Japp, Ă€ven frukost Ă€ter jag helst med ögonen ocksĂ„. Å den koppen Ă€r verkligen en fröjd att titta pĂ„.

    Du verkar ha en lika fin och vÀlskött innergÄrd som jag, Àven det Àr en ögonfröjd.

    Bada???!!! Nej, inte i svenska vatten som aldrig nÄr upp till min smÀrtgrÀns av minst 24 grader.

    Hoppas att du lyckades med uppdraget, och den hÀr gÄngen Àr det knappast Skyltsöndag som Àr anledningen;-)

    SvaraRadera
  10. Å sĂ„ fina blommor! Hoppas det blir en glad tisdag ocksĂ„!

    SvaraRadera
  11. SÄ otroligt fint med knoppar och blomster, och de frÀscha fÀrgerna pÄ din balkong! Tack för att du Àr med och sprider mÄndagsglÀdje!

    SvaraRadera
  12. HÀrligt att fÄ dricka en kopp kaffe i en sÄdan fin kaffekopp pÄ balkongen =) Rosor Àr mina favoritblommor. Knopp sÄsom utslagen blomma. GodkvÀll <3
    Kram

    SvaraRadera