söndag, juni 14, 2020

Skyltsöndag och lite kyrkligt

Här kommer tre skyltar på raken! Varför? Jo, därför att Lidköping har nu satt upp helt nya skyltar, så nu ville jag bli av med dessa gamla i ett svep.

Från vänster räknat så står det att 96,3% har tillgång till bredband. Lidköpings framtid är ljus!
Nästa: Musikskolans paradorkester gör en skolgårdsturné - varje år.
I kommunarkivet finns det över 17000 volymer med allmänna handlingar.

Här är en annan spontan gatubild med skylt om Body Butter.

I Stadsträdgården finns denna staty.  På liten skylt står det
NIKE
1982
Bertil Lundgren
Finns en del att läsa i länken. Konstnären hade stor anknytning till Rörstrands Porslin och senare muséet. Hoppas och tror att jag fått rätt person i sökandet.

Den här skylten har jag fotat från TVrutan. Den var med förra söndagen i "Landet runt". Eller var den rolig? Lulles skinkor...

Jag har just bjudit på söndagens skyltutmaning. Denna mest roliga utmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀

Orsakullan frågar hur ofta jag jag besöker en kyrka. Just nu inte alls, eftersom jag pausar som kyrkvärd under pandemin. Annars, så en hel del även i körsammanhang.

Och jo, det blev middag utomhus igår kväll med. Hade tjuvdruckit lite öl, därför är det låg nivå i glaset.

Åt andra hållet, åt min rygg till, var det raggarbilsträff med musiken i bott, så visst, jag hade det avspänt och fint 😀

Nu får jag önska lite söndagsfrid. Ljus och kärlek.

10 kommentarer:

  1. Fina skyltar med ett bra budskapp även Lelles skinkor=)
    Härligt att du får utnyttja din balkong så ofta i fint väder. Tråkigt att du inte får gå i kyrkan som innan. Det är fortfarande i väntans tider med allt. Trevlig söndag <3
    Kram

    SvaraRadera
  2. Förr gick jag i kyrkan då och då, men på senare är har det inte hänt alltför ofta. Däremot brukar jag när allt är normalt vara med på pastoratets träffar för daglediga, så helt utan ett gudsord är jag inte. Men nu är givetvis även de inställda p g a corona.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Härlig skyltning igen :-)
    Maten såg god ut - bara man sorterar bort dom där orangea sakerna först ;-)

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Balkonghäng det gillas :)

    Maten såg inte oätlig ut ;-) tvärtom riktigt aptitligt :)

    Bra skyltat och den där NIKE statyn har jag sett i nått annat sammanhang... kanske hos Dig?

    Kyrkliga besök göres typ aldrig.

    kram

    SvaraRadera
  5. Fin skyltning! Och ska nu Lidköping skylta om med nytt så är det ju lika bar att det gamla används här.
    Lulles skinkor var riktigt rolig. Är det månne en gris eller ett fabrikat.
    Nikeskulpturen har jag sett på plats och gillade den verkligen. Nu också.
    Visst är det skönt med dessa fina kvällar och att sitta ute och äta. Bara att ta dem till vara. Ja, dagarna också.
    Vi har ju sol på vår balkong så det blir nu sena middagar men det gör absolut inget.
    Skönt att raggarträffen var av det lugnare slaget.
    Önskar dig en fin söndag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Fina skyltar du bjuder på.
    Lulles skinkor, kan ju bli roligt, om man vill.
    Du verkar att ha det fint där ute på balkongen och maten ser god ut. Hoppas att ölen passade bra till. Jag är inte förtjust i öl, tar heller ett glas vin till maten.
    Raggarträffar brukar ju "låta om sig", men fint att det gick lugnt till.
    Nej, nu blir det inga gudstjänstbesök. Kyrkan som jag tillhör sänder på nätet i dessa tider. Bra så.
    Ha det fint och varm kram till dig.

    SvaraRadera
  7. Missförstå mig rätt... Jag kräver inte att få veta VAD Elin säger, det är inte den informationen jag vill ha.

    Däremot behöver jag som mamma, vårdnadshavare få veta OM det föreligger några risker, jag menar för en tid sedan ansåg Skolsköterskan och läkaren på Sjukstugan att Elin var självmordsbenägen,
    detta har jag aldrig ens tänkt själv.

    Att då skolans kurator som Elin gått till minst en gång i veckan under hela läsåret aldrig ens kontaktat mig och sagt att han misstänkte något sådant känns ju galet.

    Så det jag vill få info om är om de anser att det finns en konkret risk för självmord, om Elin har planer på att skada sig själv.
    Hur jag ska tänka då det gäller medicinering och om Elin är stabil nog för att få åka till kompis typ två timmars bilåkande från oss.

    Jag har som förälder ansvaret och då måste jag ju få veta.

    kram

    SvaraRadera
  8. Så du har ett antal skyltar i ditt arkiv också, precis som jag då:-)
    Kul att se att huvudgatan ser mera livlig ut igen. Å body butter 200 ml för 95 kronor är faktiskt riktigt prisvärd.
    Varje gång jag ser/hör Nike tänker jag såklart på skorna. Ganska fyndigt av företaget att välja en segergudinnas namn för sina dojjor. Det var det jag tänkte när jag såg den fina statyn.
    Lulles skinkor är klockren. Så jag skrattade här:-)
    Din skyltjakt igår var extremt framgångsrik tycker jag:-) Tusen tack för mixen och länken:-)

    SvaraRadera
  9. En snygg skyltning som alltid :)
    Maten ser underbart god ut ...och så skönt det är att kunna äta ute på balkongen.
    Ha en fin ny vecka!
    Kram

    SvaraRadera