torsdag, juni 18, 2020

MidsommarhĂ€lsning 🎉 och en sommarplĂ„ga?

Tacksamt nog, sÄ kom det soliga vÀdret tillbaka idag. Vi fick en liten regnskur och molnen hopade sig igÄr. Förmodligen fÄr vi en skön midsommarafton, ganska sÄ lagom med vÀrme hÀr.

Vad jag gjorde igÄr, det var att lÀsa bÄde lokalblaskan, en veckotidning och att lyssna vidare pÄ boken. Sist sÄ tog jag mig en cykeltur pÄ en mil, dÄ jag plötsligt fick ett Àrende. Det Àr bra med Àrenden, det inspirerar till motion.

Vilket fint foto som jag fick av hĂ€rliga Ruth i Virginia! Midsommarafton 1985 tillsammans med maken, i en liten by i Finnmarken, Dalarna. 

"Lite sill skulle allt smaka gott, med sur grĂ€dde och grĂ€slök...och nypotatis dĂ€rtill!" sĂ„ skriver Ruth nu. Hoppas du fĂ„r den menyn!  

Orsakullan frĂ„gar vilken sommarplĂ„ga jag gillar mest? SvĂ„r frĂ„ga, jag gillar ju inga plĂ„gor 😀

Ha en hĂ€rlig dag med ljus och kĂ€rlek!😀

PS. BloggervÀnner, har ni börjat anvÀnda "Nya Blogger" och i sÄ fall, vad tycks? Jag Àr pÄ "Gamla" Àn........ DS.

10 kommentarer:

  1. JÀttefina bilder och kul bild pÄ Ruth och Don :-)

    Jag har ju inte blogger, men jag fortsÀtter att trycka pÄ "inte nu" för nya WP sÄ lÀnge det bara gÄr. Förmodligen blir det tvÄngsövergÄng 1:a juli.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. SÄ fint det blommar pÄ din balkong och vilken fin bild pÄ Ruth och hennes make.

    Jag gör som Ama nÀr det gÀller WP!

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
  3. SÄ hÀrliga midsommarblommor! Hoppas du fÄr en kanonhelg!

    SvaraRadera
  4. Vackra midsommarblommor!

    Och det fina vÀdret ska ju hÄlla i sig. Bra sÄ. Vi ska trÀffa vÀnner i morgon för midsommarlunch utomhus sÄ vi hÄller tummarna.

    Bilden pÄ Ruth och Don Àr jÀttefin. Ett hÀrligt minne.

    Jag har ju WP och kommer, vad det verkar som, inte att fÄ nÄgra nymodigheter om jag inte vill.

    Önskar dig en fin torsdag och en trevlig midsommar.
    Ska nu ge mig ut pÄ lite lunchtrevligheter.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Kombination av gamla och nya blogger ;-) ja det blir ju det nya ifall jag vill gÄ in och Àndra nÄgot efter det jag typ lagt ut inlÀgget.

    MidsommarvÀdret brukar ju vara regn Ä kyla,
    men i Är sÀgs det ska bli varmt Ä uppehÄll,
    vi fÄr vÀl se hur det blir... om SMHI har rÀtt :)

    MyggplÄgan Àr för tillfÀllet vÀrst... inte bara ute, vi har miljoners miljoner inomhus oxÄ.

    Gillar Din rosa hÀngande blomma :)

    kram

    SvaraRadera
  6. hÀrligt foto av dina vÀnner. HÀngblomman Àr underbar, mÄnga blommor och vacker fÀrg.,-) Ja ett Àrende piggar sÀkert upp nÀr man Àr pÄ cykeltur. SommarplÄga...nej jag kan inte komma pÄ nÄgon ,-)
    Nya blogger har jag inte vÄgat prova, jag Àr sÄ dÄlig pÄ sÄnt och har problem med min dator.
    Hur stora förÀndringar blir det. tycker att nÀr jag provar nÄgot nytt sÄ blir det bara krÄngel ,-)
    En hÀrlig midsommar önskar jag!
    Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera
  7. Bilden pÄ Ruth och Don Àr ju hur fin som helst! Vilket roligt minne frÄn midsommarfirandet i Dalarna. SÄ kul att Ruth delar med sig och att du visar oss bilden:-) Tack:-)
    Jag listade fyra plÄgor, sÄdana som jag gillar alltsÄ.

    Å nej, jag Ă€r kvar i gamla blogger. Har ju förvarnat att det kan bli tyst hĂ€r i slutet av mĂ„naden nĂ€r nya blogger sĂ€tter igĂ„ng. Har kikat liiiiiite pĂ„ den nya versionen, men hittade ingenstans att ladda upp bilder. Å en blogg utan bilder Ă€r liksom ingen blogg för mig...

    SvaraRadera
  8. SÄ fina blommor pÄ din balkong!
    Ha nu en riktigt trevlig midsommarhelg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. JÀttefina blommor du har pÄ din balkong. Nej, nya blogger vet jag inte sÄ mycket om Ànnu...
    SommarplĂ„gor finns det gott om, nĂ„gon jag kommer ihĂ„g och gillar Ă€r ju Gyllene tiders ”Sommartider” frĂ„n -80 talet!
    Ha nu en skön midsommar!! Kram

    SvaraRadera
  10. MARIA I KOS2020-06-19 08:49

    Hej! Tack för din midsommarhĂ€lsning. Roligt att du tĂ€nker pĂ„ mig ibland trots att det var lĂ€nge sen jag var aktiv pĂ„ min blogg. Jag Ă€r i stugan, har varit hĂ€r sen 11 maj. DĂ„ var det Ă€nnu lite snö hĂ€r men nu Ă€r vi ikapp med sommaren. Är frisk och kĂ€nner ingen som drabbats av det hemska viruset. Otrevligt med uppgĂ„ngen av smittade i GĂ€llivare. Min man jobbar inte i LKAB gruvan utan i dagbrottet Aitik. Men vĂ„r son brukar jobba Ă„t en entreprenör dĂ€r men han Ă€r frisk. I början av april var vi tvungen att ta bort vĂ„r Ă€lskade hund Ludde. Han blev sjuk, skulle fyllt 13 Ă„r i augusti. Saknar honom jĂ€ttemycket. Skönt att du mĂ„r bra. Önskar dig en trevlig midsommar och sommar. ( vet inte hur jag flyttar ner raderna till nytt stycke nĂ€r jag skriver pĂ„ Ipaden, dĂ€rför Ă€r min text i ett) skickar mĂ„nga KRAMAR till dig.

    SvaraRadera