onsdag, juli 29, 2020

En myndig tjej

Så blev hon då myndig i söndags, mormors lilla Elin i Dalsland, som har så många drag av sin moster Sarah.

Men nej, jag träffade inte Elin, det är coronapandemi och inget stort kalas, som var planerat långt i förväg. Och jag befann mig i Värmland hos Sarah, där jag njöt av fem hela dagar!

Allting är så konstigt i år och jag förstår att jag själv har varit väldigt corontänad/isolerad och det har satt sina spår. Nu har det börjat lätta lite och jag har upptäckt en NETTO-affär, som blivit COOP - inte så långt ifrån mig - med ganska lite folk och där jag kan handla, bara det.... alltså.

En dag fick jag åka med i jeepen hos Sarah´s. Himla kul, en fin veteranbil, som går bra i terräng och på småvägar.

Vind i håret!

Vi åkte  förbi den snidade björnen, visst är den fin?

Självklart var Diego med i jeepen även om han ligger och slöar här på kuddar och filtar 😀

Orsakullan har undrat om jag varit på någon uteservering i år och det har jag. Jag har också ätit glass två gånger. Vad beträffar motion, så rör jag på mig ungefär samma året runt, det är cykling och promenad, som gäller.

Jag önskar alla en fin onsdag med ljus och kärlek!

7 kommentarer:

  1. Vilken vacker tjej och visst är hon lik sin moster, det såg jag direkt.
    I tider som dessa blir det inte så stora firanden men jag hoppas vi kan ta nya tag framöver.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  2. Nej, det är sig inte direkt likt i år så jag kan tänka mig att du saknade att vara med och fira Elin. Vilken vacker tjej! Och visst är hon och Sarah lite lika.
    Så skönt att du haft fina och sköna dagar i Värmland och behövligt och roligt med den omväxlingen.
    Stor kram och trevlig onsdag.

    SvaraRadera
  3. Vilket fantastiskt hår hon har, din dotterdotter. Hon är ju hur snygg som helst.
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Ja, Elin är väldigt lik Sarah. Hennes ögon skulle jag kunna dö för kan jag säga.
    Kul att du fick känna på att åka i en jeep, visst är det kul att åka i en öppen bil. Har själv haft ett antal cabbar och även åkt nedcabbat under vintern. Det är nåt speciellt med det.
    Den snidade björnen är jättefin och i lagom storlek. Å Diego är så himla söt. Gissar att han också gillade att åka med i jeepen. Hundar älskar ju vind i pälsen och runt öronen.
    Skönt att du verkar släppa lite på hemcorontänen. Det gäller ju att våga och själv se till att man håller avstånd. Det är ingenting nån annan gör har jag märkt. Å att nästan bli paranoid hjälper ju inte heller. Själv har jag ju inte drabbats så hårt som du och har inte vara lika försiktigt. Hittills har det gått bra för oss båda. Hoppas det fortsätter så...

    SvaraRadera
  5. Din Elin är väldigt fin.
    Förstår Du gärna hade velat vara med och fira henne.
    Kanske kan Ni ha ett kalas senare.
    Bra med en affär i närheten där Du kan handla själv.
    kram

    SvaraRadera
  6. Vacker tjej med helt fantastiska ögon.
    Ja corona har förändrat mycket både på gott och ont. Kram

    SvaraRadera
  7. Så vacker ditt fina barnbarn Elin är. Synd att ni inte kan ses IRL
    Ja, detta år är inte som andra. Härligt att du rör på dig emellanåt och hittar på saker och ting. Vilken tuff björn!!!
    Kramar <3

    SvaraRadera