torsdag, juli 30, 2020

En räkig utflykt till Värmskog

En av dagarna i förra veckan gjorde vi en utflykt till "Räkorgien" i Värmskogs Café. Ett populärt utflyktsmål "mitt i spenaten" som varit känt och populärt sedan länge. Detta var en del av en liten räkmacka, knappt jag orkade 😁 Det fanns lyx också (en stor tallrik). 

Alla skötte sig med avstånd i kön.

Utesittplatser fanns lite varstans, så det blev ingen trängsel någonstans.

Visst är Sverige otroligt vackert?!
 

Några bidragande orsaker till att jag hållit mig i rätt svår corontän är 1) rädslan för att yngsta dottern och jag skulle smitta varandra (båda i riskgrupp) 2) således svårt att träffa andra och andra har inte velat 3) alldeles för långt till/från mina barn för en fika utomhus 4) jag har heller ingen bil och vägrar buss och tåg 5) har vägrat gå in på stora butiker, som Willys och ICA.

Orsakullan frågar om jag använder makeup. Svar nej. Det slutade jag med när yngsta dottern blev så sjuk 1992. Ingen idé att gråta bort mascaran. 

Trevlig torsdag med solsken, ljus och kärlek! 

10 kommentarer:

  1. De räkmackan gick inte av för hackor!! Visst är det väldigt gott.
    Jag håller mig också i karantän för jag tänkte att jag skulle få vara med ett tag till. Om det blir så vet bara högre makter och man får ta det som det kommer.
    Ha en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Den räkmackan var verkligen helt i min smak och nu blev jag väldigt sugen på en sådan. Trevligt med en utflykt och att röra sig utomhus tror jag är tämligen säkert, om man rör sig med omdöme...

    Vi gör vad vi kan men snart är jag tillbaka i skolan igen och det känns så där.

    Kram och god torsdag <3

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken god räkmacka!
    Jag förstår absolut att du hållit dig lite undan nu i dessa tider. Men kul är det inte. Kram

    SvaraRadera
  4. Men du, jag kom ju direkt till ditt inlägg på bloggen som du lagt på FB utan att hela bloggen med inlägg var synligt. Vad menade du med din kommentar hos mig där; missuppfattade jag dig på något sätt kanske?
    Godaste räkmackan i sköna Värmskog har jag kommenterat tidigare :-)
    Så roligt att du fått träffa din familj; såg ju också att du tidigare haft besök hemma hos dig.
    Läser också dina strategiska punkter du håller i dessa tider. Jag har de samma, dock inte i första ledet riskgrupp, men väljer göra så ändå. Så får tiden visa hur det går.
    <3

    SvaraRadera
  5. Den räkmackan ser väldigt god ut, mums!
    Ja, det har varit en tuff tid för många detta konstiga år. Förstår att du är försiktig!
    Solsken,ljus och kärlek till dej med!

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig utflykt till Värmskog. Så vackert runt här i trakten. Har varit här men nu är det länge sedan.
    Och en riktigt god räkmacka. allra helst på tunt danskt rågbröd, väljer jag gärna där det finns.
    Perfekt att kunna sitta här på bryggan eller välja sig en annan lugn plats.
    Visst är Sverige vackert. Men jag har förstått av många som är ute och reser runt om i landet att det är extremt trångt på många platser nu när många stannar här på sin semester.

    Stor kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
  7. Jösses vilka goda räkor! Såg fantastiskt gott ut :-)
    Förstår att du/ni aktar er nu i dessa tider. Helt rätt - var rädda om er!
    Det är vi också. Därför åker vi inåt landet, bort från kusterna där den mesta trängseln finns.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Oj vilken lyx macka just räkor har jag varit sugen på ett tag :) fina naturbilder fina Gerd ..hoppas du får sol o värme kommande helg kram <3

    SvaraRadera
  9. Vilken räkmacka! Läste på caféets hemsida att de varje sommar skalar 20 000 kg räkor, 20 000, helt otroligt. Hoppas de har maskiner som skalar;-) Inte att undra på att caféet är känt i hela Sverige.
    Sverige är fantastiskt, inte minst Värmland med alla sina sjöar. Dessutom hade du verkligen tajmat ditt besök väl med fint väder och allt.

    Använder heller ingen makeup, med undantag mascara.

    SvaraRadera
  10. Vilken trevlig utflykt, och lyxig macka!

    SvaraRadera